|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt och läst utan bli klokare... En enkel fråga. BMW 120D 5d -06. Orginal, ej sportchassi Har impulsköpt 4st fälgar med däck. 235/35-19 Fälgen har måttet 8J19H2 Inpressning ET 34 Kommer dessa att fungera på bilen eller har jag gjort bort mig? | |
|
De kommer att hamna 15mm längre ut än originalfälgar med samma bredd. ------- Min bil suger inte... |
|
| Däcken fram kommer att sticka ut en bit, inte snyggt. Bak kommer det vara nära hjulhuset och kan ta i vid tung last eller sänkning. Svårt åt säga exakt hur illa det blir, ganska stora skillnader mellan däck finns | |
| Hur blir det med et31 då? | |
|
Ännu värre. 3mm längre ut än et34.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Ofan, vad ska de vara för et på 1serie? | |
|
Original är ET47 +- beroende på fälgbredd och fram eller bak. Här hittar du exempel, dock kom ihåg att däck kan skilja rätt mycket i bredd och kantighet även om det är samma mått och även hjulvinklar mm. spelar in: Länk Länk |
|
|
Det kommer således att sticka ut men fungera om jag inte sänker. Då provar jag och ser. Tack för svaren! |
|
| Kör på 225/35 däck så funkar det säkert fint, det borde ej ta i bak då iaf | |
|
Så nu är mina fälgar monterad och ja tycker att det blev perfekt det sticker vaken ut eller tar i bilen med 235/35-19 bak och 215/30-19 Länk ————————————— Hellre en Pigg Diesel än trött Bensinare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.