|
|
|
|---|---|
|
Ska snygga till min baklucka lite då den har den vanliga rosten i nedkant mot nummerskylten. Ska nu ta bort plastkåpan som sitter bakom nummerplåten och där är det stopp. Vad jag kan se så måste 2st plast clips bort, dom som nummerplåten skruvas i, och sedan skall plastkåpan dras neråt för att lossna, men dessa får jag inte loss o vill inte gärna bända o hålla på utan att veta konstruktionen. Någon som vet hur dem sitter fast?? Hur får jag bort plastkåpan? | |
|
dom jag ska har bort är nr 3på bilden Länk |
|
|
Hade av plasthållaren till skylten på min sjua i helgen. På min satt en nedre "täcklist" i underkant av skylten som man drog loss (lossnar när man drar), men hakar i sidorna, så man får dra i mitten typ och sedan är det lätt att lossa resten och haka loss den från sidorna där täcklisten bara är instucken. Därefter tar man loss reg-plåten nedåt/utåt (sitter instucken i flänsar sidor och uppåt). Då blottas skruvarna enligt föregående inlägg. Bara att lossa, lätt som en plätt. Återmontage är lättare när man sett hur det sitter. Vet inte om alla plasthållare är lika, men du ser iaf det är en sådan skylthållare jag beskriver om nederkanten av skylten är en separat del. |
|
| Nu menar jag inte själva skylthållaren utan plastkåpan som sitter bakom skylthållaren, den på bagageluckan. så det är clipsen som skylthållaren skruvas i som jag ska ha bort | |
| Kan meddela att jag fått loss på det nu, dessa clips sitter bara instuckna igenom plasten + plåten i bakluckan sedan vidgas dom av skruven som skylthållaren sitter i. Fick bända som en tok för att få bort dom men det beror nog på att dom suttit där sedan -94 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.