|
|
|
|---|---|
| Denna bilen Länk UGK 750 annonserades ut i förra veckan på samma firma för 89 900:-. Nu ligger den helt plötsligt för 109 900:-, samma företag. Tänkte dra ut den här så att en ev köpare kan pruta duktigt. | |
| Och den är inte ens snyggi min mening....bra att du lägger så man vet =) | |
|
Är det så jävla hemskt att ett företag ångrar sig och höjer priset? Fattar ingenting, snacka om helt obefogad smutskastning. |
|
| Jag håller nog med föregående här, om jag lade ut en bil till försäljning och det bara vällde in köpare, skulle jag nog omvärdera situtationen och höja priset en smula. Ingen vill ju skänka iväg grejerna p.g.a. en missbedömning av värdet. | |
|
"Är det så jävla hemskt att ett företag ångrar sig och höjer priset?" Hade den legat ute en eller 2 dagar där man upptäcker att man skrivit fel, visst, men den bilen har varit ute länge. Och då uppstår nästa fråga, varför skulle de ångra sig? Har de satt ett marknadsmässigt lågt pris? Borde man inte upptäckt det ganska snart? Vilken kund vill inte göra ett kap? Har de fixat något på bilen? Varför har det i så fall inte gjorts innan? Säljer man trasiga bilar medvetet? Är det fler fel på bilen? Höjer man priset för att öka attraktionen? Visst, det är en strategi, men då har man väl rätt som kund att veta vad de själva värderar den till egentligen. Alla är inte så kunniga på bilar (är ingen stjärna själv t.ex.). Det är vare sig smutskastning eller obefogat. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Ibland kan en prishöjning vara ett trix att sälja sin vara. Så har iaf båtmarknaden konstigt nog fungerat. Största varningstecknet för mig är rent generellt Skåningar och Smålänningar. Har säkert kollat på 20 talet bilar söder ut men bara hittat ett kap! Övriga säljare har ljugit om sin vara :/ Jag kommer få massa skit jag vet :D Men så är det :D |
|
Varför de höjt priset kan vi ju spekulera i, min gissning är att de antingen lagat något som de först tänkte sälja i befintligt skick, insåg att ingen ville ha en trasig 745 och lagade den, la ut för nytt pris. Eller så trodde dom att ett mycket lågt pris skulle avskräcka köpare. Oavsätt förstår jag inte vad den stora dealen är? Det är inte omoraliskt att sälja en bil värderad till 90tkr för 110tkr. Du skriver i rubriken att företaget är oseriöst, det vill jag kalla smutskastning. |
|
|
Om man fått många intressenter så förstår jag inte varför ingen köpt när den låg ute för 89'. Men att annonsera ut den och få någon som "slår till" och sedan ångrar man sig och höjer priset; det vore omoraliskt/oseriöst. Men nu vet vi ju inte hur det gått till. Dock är det väl bra att man får denna information, om man skulle vilja handla. Då har man ju lite prutmån kanske :) Sedan håller jag med om att rubriken är lite hård, speciellt när vi inte vet vad som hänt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.