AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.943

M3 -06 competition Package på Blocket

vr
15
vroom78
Bmw M3 e90 Lci -09
nån som vet nåt om denna bil?

Länk
Jo
86
Joe_
Volvo V70
Den bilen har varit uppe som samtalsämne tidigare på forumet.. Sök så hittar du mer info
vr
15
vroom78
Bmw M3 e90 Lci -09
hittar inte. vad har du för sök ord?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag minns en tråd om den, verkade va en fin bil, den var med i ett tidningsreportage minns jag för ungefär ett år sedan där ägaren berättade lite om bilen. Tror de jämförde lite med "nya" M3:an och sånt.

Kul att det är senaste årsmodellen av e46, dock har den ju en del mil på mätaren.

MVH Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk
Denna bil är tidigare smälld fram höger och därmed fått omstansat chassinummer...

Möjligt att reparationen är välgjord men ett fjädertorn byts knappast
ut om inte krocken var hyffsat rejäl?

G
vr
15
vroom78
Bmw M3 e90 Lci -09
okej! hur vet du detta G?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

om det stämmer så kan man tydligen inte lita på "premium selection" hos handlare i Tyskland heller....

läste iallafall i garantipappren från en premium jag köpte i Sverige häromåret och där stod tydligt att bilen garanterat var krockfri.

mvh Peter
Tja, bilen har vart med i mindre olycka, ingen stor grej, BMW i Tyskland har fixat allt och alla papper finns på det mm. Jag hade inte köpt bilen i första läge om det var nåt större fel på den. Byter eventuellt till en m6:a i veckan, hör av dig om du är intresserad.

Peter, var det du som ville ha bilder btw?

Fjädertornet byts väl knappast ut för en "mindre olycka"?
Jag kan bara lita på att BMW är ärliga och att det gör ett bra jobb, sen får folk tänka tycka vad de vill, huvudsaken för min del är att de tester mm som jag gjort med bilen på seriösa firmor så är den felfri, olyckan har alltså inte påverkat bilens egenskaper eller chassi osv, den är lika fungerande som en okrockad bil.

/Basse

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Jag har tittat på och kört bilen, otroligt fin invändigt
Hur är den utvändigt då?
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Varför är folk så rädda för en smälld bil? Det finns ju toleranser etc. Är till och med så ibland är bilen rakare efter än vad den var innan den blev smälld.

Färgskillnad osv blir minimal om de blir ordentligt gjort.
ma
266
mackan 323ti
E88 N55 DKG
Av den enkla anledningen att det går 10 halvtaskigt lagade bilar på varje bil med en reparation som möter kriterierna i inlägget ovan.

mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Vi lämnade aldrig ut en bil som inte var korrekt i måtten. Alla springor mellan dörr,huv, skärmar. Lampor blinkers,stötfångare skulle sitta rätt och alltid provkörning för att hitta ev fel,vindbrus osv.

Kvittade om det var en merca för 400k eller en ford ka från 1998.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Det är nog ganska ovanligt tyvärr. Min erfarenhet av krockskador är densamma som mackans... Ungefär två av tio som är repade utan att det syns med blotta ögat. Om vi därtil ska lägga rost som dyker upp efter tre år, snedslitning av däck och annat så är det nog inte ens var tionde bil som klarar sig...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ett stort synligt problem är väl just nyansskillnader i lacken, vilket jag utgår från att det beror på att försäkringsbolaget vill endast betala så lite lack som möjligt vilket gör att man får skarvar, etc.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Hur kan en bil vara rakare efter att man bytt ut en massa än vad den var när den lämnade en fabrik som har robotstyrning på hella karossbygget? Har alltid undrat det.
Och varför skulle en premium selectionbil inte kunna vara krockad? Dom är ute efter att tjäna pengar, och kan dom göra det på en krockad bil kommer dom att göra det. Sätt en nål i bubblan kring premium selection nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.