|
|
|
|---|---|
|
När bilen står stilla och avslagen så kan jag röra ratten ganska mycket åt hö/vä utan att däcken rör sig. När man ligger landsvägskörning så känns den därför lite ostabil, måste göra stora ratutslag för att parera en liten korrigering då man kör...t.ex på en raka...Har kollat och det är inte justeringen för ratten som krånglar. Vart kan glappet uppstå??? -ridern- 525i 1990 24V | |
|
Vilken justering hade du kollat?? På min förra bil en 525i-88 blev det glapp i styrväxeln Fick justera centrumskruven på styrsnäckan lite då och då,Det hjälpte för mig.Men du kanske redan hade provat det? |
|
|
Nepp, har inte kollat den, kan du beskriva lite lätt hur den ser ut och vart den siter! har inte hunnit kolla så mycket! -ridern- 525i 1990 24V |
|
RaZ |
Sitter ovanifrån på snäckan.. En stoppmutter med en insex i mitten. lossa muttern skruva in insexskruven, ha bilen upphissad och känn så att ratten inte blir "trög" i mittenläget... Lycka till * Real men don´t eat sushi * |
|
Ok, hajjar....hade samma probbs på min gamla saab... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Har testat att justera utan resultat. Någon som vet om det kan vara något annat??? Måste kolla alla kulleder en gång till tror jag!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.