|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, var sitter gong-gongen till PDC på en Bmw 540ia Sedan -98? Bilen i fråga har bara PDC bak.. Har sökt på forumet utan att hitta något svar! All hjälp mottages tacksamt! | |
| Går inte ljudet ut i vanliga högtalarna? | |
|
Som jag har förstått det ska det sitta en gong-gong bak.. Men du kanske har rätt. Men Hur fungerar det som då? Högtalarna fungerar, sensorerna är hel, men inget pip-ljud.. Hur är det kopplat så att dom går på högtalarna? Är det bara en signal som pdc-enheten sänder ut? Kan man koppla in en extern högtalare på någon kabel från pdc:n? |
|
| Hmm, nr 12 på Länk ska tydligen vara en buzzer, även om det står "Impulsgivare"... Frågan är var den sitter :) | |
| Enligt Länk | |
| Den sitter under hatthyllan :) | |
|
Under hatthyllan säger du? Var under hatthyllan någonstans, har letat men hittar den inte? Sitter den mellan hatthyllan och plåten? Hur kommer man åt den? |
|
|
Nu har jag letat o letat den där gong-gongen utan att kunna hitta den. Någon som har en lite mer beskrivande plats om var den befinner sig? Och någon som har tips hur man lättast demonterar den! Mvh |
|
|
Vackert namn, Grogg! /Grogg-yfr. |
|
| ps, nu är det FREDAG! SKÅL! ds | |
| Någon som kan förklara var den sitter? OCH hur man lättast tar ner den..? | |
| Under ratten ovanför gas/broms/kopplingen | |
|
heter tydligen fot klädsel det där se här kan vara nr 18 iaf på den ska den sitta se härLänk |
|
|
Hej! Så det är så enkelt att dom kör på samma "gong" alltså, har fått indikationer om att det fanns en bak och en fram. Men nu bör mysteriet vara löst.. Tack för all den hjälpen jag har fått! Och tack för ett helt underbart forum. |
|
| Nu när jag läser ditt inlägg blir jag lite osäker..Lättaste är om du skriver ditt chassi nr blir det enklare att leta | |
|
Chassinumret på bilen ifråga är: WBADE61060BU88103 Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.