AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.263

Finns dieselvärmare (typ webasto) till 123d?

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Kikar lite löst på stort eller smått. 535d eller 123d. Lika, men totalt olika.

Jag har idag kupévärmare till Audi A8 bensindriven. Gott som attan på vintern.

Dock har jag inte lyckats hitta diesel/bensinvärmare typ Eberspächer/Webasto till 123d? Fanns inte det som tillval? Volvo C30 D2 har mysiga dylika.

//CF
Fanns inte som tilval. Eftermontage ingen erfarenhet av på ettan men brukar kosta en slant.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Tack för svaret
/CF
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det sitter väl en tillsatsvärmare som standard i dieslarna - men utan timer och fjärr? Eller har man löst dieslarnas värmeproblematik på annat sätt?

/Masten
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Masten: Tror att det är en elektrisk variant som sitter på de flesta dieslar nu för tiden.
Jag vet att det finns ett Svenskt företag som gjort reklam för eftermontering av Webasto - och till A1an jag hade ett tag skulle de ha drygt 20 000 kr. :-/

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
he
36
hence776
118d -08
Lite OT:
Något extra sitter det definitivt på 1-serie dieslarna. Min 118D får upp kupévärmen väsentligt mycket snabbare än den Saab 9-3 (bensin) som jag hade tidigare.

Elektriskt låter dock som att det skulle dra väldigt mycket ström och på sikt skapa problem med batteriet?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det sitter ett elektrisk element som värmer upp kupen snabbt vid kall väderlek. Helt korrekt.
Stämmer. Det betyder också att om det är varmt inne så betyder det inte att motorn är varm...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Min svärmors Felicia har också elektrisk uppvärmning av kupéluften, värmen kommer på 20-30 sekunder. Men generatorn är utbytt tre gånger också... ;)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.