|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har alltid varit lite sugen på en m-bil. Vad tror ni som kan lite mer om dessa två som är aktuella på bilauktion nu på fredag? Finns det nån åtkomlig historik som inte tillhandahålls av auktionsfirman, förutom senaste ägarna via vägverket? m3 - Länk m5 - Länk mvh Micke | |
|
Spontant så skulle inte jag köpa någon av de! M5:an ser rätt risig ut och M3:an saknar viktig dokumentation! Alpina B8 Länk |
|
|
M5:an skule jag aldrig köpa..hur fasen kan man misshandla en M5 på detta sätt?? Av bilderna på repiga sistsar samt skitig och brännmärkt? stereopanel så avstår jag ett sådant här köp då det speglar tydligt vad ägaren prioriterar..nämligen att bilen ska ta han från a till ö INGET annat.. m3.an saknar tyvätrr både böcker samt nycklar..det sänker värdet trots kolfiber tillbehör mm är det svart tak,huv,baklucka eller kolfiber?? hursomhelst så kan man få loss den för runt 120tkr så kanske man blir nöjd ändå..men som sagt räkna inte med att göra dig ett fynd..för jag tror den blir svår attsälja vidare.. perfekt om du ska köra drifting eller nåt men känns lite dyr för det ändamålet. |
|
| Den där M5an har jag tittat på i verkligheten. Ett riktigt vrak. Skulle kanske vara värt om man fick den gratis. | |
| Fordonskammaren... var där en gång, då såldes en otestad S2 Coupe för 70k mer än jag hade tänkte buda..:) Klart över blocketpriserna...höhö | |
|
Se vad en liten rekond kan göra :) Undrar hur dokumentationen magiskt återuppstod också... Länk |
|
|
Blir en rätt bra avans då dom köpte den för 71000. Och regnr så den blir sökbar: uae210 uae 210 /Daniel |
|
|
Och m3an gick för 134000. Regnr: bgx515 bgx 515 |
|
|
Nu verkar UAE 210 vara såld enligt annonsen. Nån stackare som inte Googlar reg nummer mao... Länk |
|
|
Från UAE 210 testprotokoll (2012-02-23): Bilen säljs som renoverings-/reparationsobjekt eller skrotbil. Noterade brister: Broms skakar vid inbromsning, Antispinnreglering ur funktion, Missljud transmission,Strålkastarspolning hö fram saknas, Hö xenonljus ur funktion, Lås förardörr brutet Fler brister kan förekomma Testprotokoll: Länk |
|
|
Varför vill man ens köpa sig sånna problem? Vill man inte ha en väldokumenterad bil som kan skänka en körglädje och ett någorlunda problemfritt ägande? Varför liksom be om problem redan innan köpet? Många frågor, men blir liksom lite trött på den här typen av bilar. Samma med många andra M5 och M3, finns ju knappt en bil till salu längre som inte är smälld, fullagad eller fifflad med mätarställning på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.