AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.078

Vem kan byta bussningar plus blästra, Sthlms regionen?

Är det någon som kan tipsa en verkstad som kan åta sig att byta SAMTLIGA bussningar i bakvagnen samt blästra den? Tanken är alltså att lämna en komplett, demonterad bakvagn där verkstaden i fråga byter bussningar (nya original!) samt blästrar/målar. Det behöver INTE vara showrooms finnish på blästring/målningen utan det räcker gott med "industrifinish".
Vilka delar och vilka bussningar? Vilken typ av färg? Har du bussningarna?
Bussningar: ALLA i bakvagnen (o då menar jag verkligen ALLA, dvs typ 8-10 bussningar o några kulleder), samt 2 bussningar i framvagnen. Jag har alla bussningar (original BMW). Färgen skall vara av en sådan typ att den sitter kvar, kan vara "våtlackerat", inga större krav på "showroom" finnish, det skall dock vara snyggt o estetiskt, ungefär den här nivån (en av mina andra bilar): Länk
Det som skall "blästras" (eller vad man nu gör, det är inte mycket rost men det finns lite o snygga till, har bara kikat som hastigast) är alltså samtliga bärarmar bak samt "diffbryggan". Gissar 10-12 delar. Har redan fått ett OK pris på blästring + pulverlack, men vill helst hitta en firma som kan göra allt, men inte till vilket pris som helst. Även bromsok/hållare skall blästras. Stötdämpare fjädrar samt främre bärarmar/leder blir nya så de gamla delarna måste matcha de nya utseendemässigt:)
Ok. Jag har kontakter på blästringen och ev lack. Dock problem med bussningarna (om det handlat om kanske 2-4 bussningar skulle det kanske fungerat)

Men då hade du en lösning till bra pris på grundarbetet.

Dra upp lite bilder när det börjar ta form!!

Förmedla gärna kontakten till bläster/lack. Firman jag hittat har jag anlitat tidigare (blästring av bromsok), MEN det verkar vara ingen ordning på "bygget", dvs det känns som om saker skulle kunna försvinna, o det vill jag inte för grejerna lär kosta fläsk. Planen är nu att blästra med bussningarna på plats, sedan lämna till en mek som pressar o en annan som "lackar"...
Jag kollar om det finns utrymme för blästring! Är det både stål och alu delar?
Jag har för mig att bakvagnen är mestadels stål. Bromsoken är väl "järn". Som sagt en "vettig" blästring, ingen sån där "uber-blästring" där man blästrar bort minst lilla rost-prick, utan det skall se vettigt ut. Nivån jag tänkt mig är denna (det är bärarm respektive bakvagnsbrygga som är blästrat/målat, övriga delar är fabriksnya): Länk Länk
Jag måste dock plocka bort "skiten" först, men om 2-3v bör jag vara klar
Jag har kollat! Verkar dock vara fullbokat och risken kan bli att grejorna blir liggandes då fabriksordrar går före..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.