AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.556

E39 startar inte, tänder inte ens!?!?

Min e39 som stått i ett par veckor översnöad och jävlig, vägrar starta. Inte en tillstymmelse till att en tända. Det fungerade fint när jag körde den sist. Det är bra batterier med mycket kräm i (laddat ett par gånger nu under startförsöken också). Någon sa att ispropp i princip är omöjligt, då det är en viss mängd etanol i bensinen? Har hört något om att vrid av/på tändningen 5 ggr för att nollställa elektroniken. Vad kan det vara för fel?
Lo
34
Loeve
X3 3,0d M-Sport beställd
V70 D5 Awd R-Design BSR -2011
M3 SMG -2003
Hej
Surrar det från soppapumpen när du vrider på tändningen?

Daniel
Kolla om den tänder på startgas.
Lo
34
Loeve
X3 3,0d M-Sport beställd
M3 SMG -2003
Å då är det förmodligen pumpen som gett upp....

Daniel
Var sitter soppapumpen? Hörs den tydligt? Gjorde ett halvhjärtat försök med startgas, tog bort luftfitren och sprutade in där, men tveksamt om det nådde motorn. Var det rätt?
Det sugs in, tände den inte då så är det ett soppaproblem.
Lo
34
Loeve
X3 3,0d M-Sport beställd
M3 SMG -2003
Dom brukar starta med startgas om pumpen är paj... Pumpen sitter i tanken under baksätet typ. Ni måste vara två om du kör med startgas, men det kanske ni va?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Behöver inte vara pumpen heller, på min var det kabeln som strömförsörjde pumpen som gått av.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Precis, strömkablarna till bränslepumpen går via bränslenivågivaren. För mig har kablarna brunnit av 2 gånger. Första gången köpte jag en ny soppapump i onödan...

En lödkolv och lämplig krympslang så fixar man det enkelt själv. Om det nu är det som hänt.

___

Min bil: Länk
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Pumpen sitter för övrigt tillsammans med en av nivågivarna på höger sida under passagerarsätet. Lägg örat på sittdynans högra del medan en kompis slår på tändningen.

___

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.