|
|
|
|---|---|
| Min e39 som stått i ett par veckor översnöad och jävlig, vägrar starta. Inte en tillstymmelse till att en tända. Det fungerade fint när jag körde den sist. Det är bra batterier med mycket kräm i (laddat ett par gånger nu under startförsöken också). Någon sa att ispropp i princip är omöjligt, då det är en viss mängd etanol i bensinen? Har hört något om att vrid av/på tändningen 5 ggr för att nollställa elektroniken. Vad kan det vara för fel? | |
|
Hej Surrar det från soppapumpen när du vrider på tändningen? Daniel |
|
| Kolla om den tänder på startgas. | |
|
Å då är det förmodligen pumpen som gett upp.... Daniel |
|
| Var sitter soppapumpen? Hörs den tydligt? Gjorde ett halvhjärtat försök med startgas, tog bort luftfitren och sprutade in där, men tveksamt om det nådde motorn. Var det rätt? | |
|
Det sugs in, tände den inte då så är det ett soppaproblem. |
|
| Dom brukar starta med startgas om pumpen är paj... Pumpen sitter i tanken under baksätet typ. Ni måste vara två om du kör med startgas, men det kanske ni va? | |
| Behöver inte vara pumpen heller, på min var det kabeln som strömförsörjde pumpen som gått av. | |
|
Precis, strömkablarna till bränslepumpen går via bränslenivågivaren. För mig har kablarna brunnit av 2 gånger. Första gången köpte jag en ny soppapump i onödan... En lödkolv och lämplig krympslang så fixar man det enkelt själv. Om det nu är det som hänt. ___ Min bil: Länk |
|
|
Pumpen sitter för övrigt tillsammans med en av nivågivarna på höger sida under passagerarsätet. Lägg örat på sittdynans högra del medan en kompis slår på tändningen. ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.