|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Decoy_81: Har rattat flera sådana mellan åren 2005-2007 och på vinterhalvåret var det rena chansningen när man skulle till bilen och starta den varje gång :) Iofs så tankades dem enbart med etanol (pga företags policy) så inte så konstigt att bilarna mådde piss. Mkt möjligt att problemet kvarstår fortfarande men utöver det så var det en riktigt driftsäker bil vill jag säga. BMW M-POWER |
|
| Man hade inte många rätt i den här tråden, skyller på inkompetens :-) | |
|
Värt att notera om Fabia. Undermålig vevhusventilation på vissa motorer, med motorhaveri som följd om man har otur. Havererad växelåda, mycket vanligt fel. Vatten i kupen. Bland dom sämsta som fanns när dom var nya, Fabia Polo mfl hade 160-170 fel per 100 bilar när dom var 1 år gamla, kan tex jämföras med klassledaren Yaris som hade 1 fel per 100 bilar. |
|
|
Isåkare: Du menar alltså att det finns statistik på att endast 1% av alla sålda Yaris varit inne på någon garantireparation första året? MVH Christofer |
|
|
Ja, motormännens nybilsenket, förr fick alla som köpt en ny bil ett brev efter 1 år där man fick fylla i vad man tyckte om bilens egenskaper och vilka fel man råkat ut för. Tyvärr minns jag inte fördelningen av felen, man skilljer på akuta fel, och sånt som kan åtgärdas vid service. Jag vet inte om detta fortfarande går att söka fram. |
|
| Golf har fina flexifuel annars. | |
|
Har en kompis som jag hjläpte att köpa en Ford Focus Flexifuel Combi -06 tror jag eller -07 som hade gått 8600mil, det var ett år sen och vi pruta ner den till 49tkr. Han snittar på 0,7L med BF95 och tankar sällan etanol eftersom det sliter mer på motorn. Positivt: Lastar väldigt mycket men ser ändå inte stor ut. Billig att äga ex typ 700kr i skatt, parkera gratis på vissa ställen, inga tullavgifter i Stockholm mm Ganska rapp motor och distinkta växellägen Negativt: Varvar mycket på motorväg Lite plastig invändigt Passagerarairbag går ej att koppla ur Stereon var det nån som sa var dålig här, det var det första vi bytta till en DIN2 stereo med ipod uttag, dvd, navigation mm mm och det vart en mycket bättre ljudskillnad trots originalhögtalarna. //Per |
|
| PERTHA! Angående stereo i Ford Focus beror det på vad du har för någon, har själv en focus-05:a originalutrustad med sony stereo, f-n så mycket bättre ljud än stereon i min bmw 320d-10 .Mvh Mats | |
|
Stereon i min fd Focus -03 var bra mycket bättre än businesstereon i mina tidigare E46. /Erik |
|
|
Brorsans svärmor har en Fabia, jösses vad den bilen har gått sönder och kostat pengar. Värst var väl när kabelhärvan havererade (hur det nu går till) och aukt. verkstaden skulle ha 28000 för att laga... Ford Focus uppdaterades ordentligt -06. Jag kör en sån sen 3 år, en helt okej bil för pengen. Passa dig bara för trasig ESP, ett vanligt fel som kostar 17000 att laga. Mitt blygsamma bidrag till denna tråd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.