|
|
|
|---|---|
|
går i tankarna att köpa mig ett extraktorgrenrör och en racekatt till min 528i men har lite funderingar kring hur de blir med alla lambdasonder. sitter kattarna i mitt originalgrenrör eller sitter dom efter grenröret? det sitter ju 4 lambdasonder på grenröret nu 2st alles i början ca 3cm utanför toppen sen sitter det 2 till en bit längre ner efter dom 2 stora klumparna som sitter på grenröret, nån som vet hur de är man ska göra för bästa resultat? tanken är väll även att byta till m50b25 insug senare i tiden. Mvh Björn | |
|
99= dubbelvanos? isåfall har du nog kattarna på grenröret. Och är de dubbelvanos så passar inte m50b25 insuget, då får man ta m54b30 och minns inte om man fick modifera något vid gasspjället eller inte. |
|
|
"Klumparna" på grenrören är som sagt katalysatorerna! Om du tar bort dem kommer bilen inte att klara avgaskraven i besiktningen (om du inte monterar andra katalysatorer lite längre bak i avgassystemet förståss). Race-katalysatorer fungerar inte alltid tillräckligt bra för att avgasvärdena skall bli tillräckligt bra för att klara en besiktning. Bilen har en lambdasond före respektive katalysator - det är diagnossonderna som ger signal för motorstyrningens bränsleblanding. Sedan sitter det en sond efter respektive katalysator för att övervaka att reningen fungerar - de så kallade monitorsonderna som ger varning till elektroniken om det är något fel i reningen. Tror inte att du kan koppla ur någon av dessa utan att styrsystemet börjar strula/varna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| tack för svar på mina frågor :) men vad är då de som ser ut som kattar som sitter före mitten ljuddämparen? :S | |
|
Ljuddämpare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| så det sitter altså 3st ljuddämpare på ? :O | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.