|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite tips om vad man skall tänka på vid köp av bmw 335 Det jag har tänkt mig är en 335 cupe med M paket. Service vilka mil gäller? Hörde något om en uppdatering av programvaran till en version med sämre vrid eller något liknande...? Priser varierar mycket mellan olika annonser mellan 200tkr upp till 300tkr vad är rimligt? 08-09... Fd Audi ägare men har blivit omvänd till BMW. | |
|
Angående service så har BMW ett system som kallas CBS vilket betyder Condition Based Service. "Med hjälp av sensorer mäter Conditioned Based Service tillståndet hos olika förslitningskomponenter och vätskor i bilen. Systemet tar också hänsyn till vägsträckan, tiden och körsättet. Föraren har alltid full koll på servicesituationen: Info Display visar när det är dags för en serviceinspektion." källa:Länk Kort och gott, bilen avgör själv när det är dags för service utefter körsätt. Du ser hur många mil du har kvar till varje service i iDrive systemet. Dock byts motoroljan och t.ex. bromsvätskan minst en gång vartannat år. När det gäller mjukvara brukar man aldrig uppgradera den om man inte har ett fel som kan avhjälpas med nyare mjukvara. Fungerar bilen bra behöver du aldrig uppdatera den. Priset är svårt att säga då det beror på om du ska ha en diesel eller bensinare och såklart på miltal, skicket på bilen m.m. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.