AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.171

Byte airbagmodul bmw 528 98

Sida 2 av 2
BMW 1750kr
Någon som vet om man kan mäta släpringen, det borde ju vara tämligen enkelt att göra det med airbagen borttaget och kontakten urkopplad under ratten, mäta med en multimeter att man inte har brått.?
Brott.
Na
752
Nachtjäger
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
finns gott om släpringar på ebay åsså

Länk

Jo men hur länge håller dom?

Rev ratten idag och upptäckte att den sitter på stången och inte på baksidan av ratten.
Jag har fått fel del av bmw, blir säkert tjafs hos bmw när jag ska lämna tillbaka den för att jag har öppnat kartongen.
Fick denna
Länk

Tog bort ratten då kom bara ratten av det visar sig att den är skruvad på stången istället.

Det är 2 st pluppar som gör att man inte kan sätta ratten fel sen koplas en sladd in från arbagen och inte från ring till airbag som det är på översta delen.
Fick byta hos bmw, dock så har den inte börjat lysa än den lyser vid start men slocknar , kan vara så enkelt att det var dålig kontakt med airbagen att det löste sig när jag tog loss och satte dit kontakten.

Förut börja den lysa när man åkte runt hörnet fast man släckte nu har den varit släckt i 3 dagar.
ja jag hade loss min ratt och kolla förra veckan och nu har den hållt sen dess .. men bara för att man skrivet detta nu så kommer den väl börja lys i morrn ;)

Di
13
Diyari
E39 523i - 95
Hej

en fråga varför köper ni inte en airbag simulator ?, Att sätta in något för 4k som ändå skall gå sönder efter ett tag är ju bara taskigt eller hur ?, sensorplattorna till BMW tillverkades endast i syfte för kunden då dem inte skulle ha så stora kostnader vid krock sen om tillverkarna själva har konstruerat något som pajas vart 3:dje år eller efter ett antal sitt sååååå jaaap

här har ni länken hur som helst, väldigt enkelt att använda plugg in starta bilen till läge 1 koppla in srs läsaren radera gammalt stäng av sätt på

Länk
Smaaaacka på den
så du vill inte ha en fungerande airbag när du krockar då ? .. köpte klockfjäder för 250kr billigare än din .. och billig försäkring .
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Diyari: Vad har airbagsimulatorn med felaktiga släpringar i ratten att göra.??
Enbart till för sensormattan i passagerarstolen.
Jag uppfann airbagsimulatorn 2003 och numera säljer dom den för 350 kr när du kan göra en egen för 4 kr. :).

Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Di
13
Diyari
E39 523i - 95
jag vet hasso, lite snabb och fel av mig att skumma igenom. märkte att det var om släpringarna..... hehehe jepp det vet jag med läst det inlägget.

Jag kan updatera er ltie på hur det går.
Skylle byta släpring och skruvade loss airbagen redan är ser jag att det är något som inte stämmer kablaget brukar nämligen lossa från airbag här är det tvärt omman lossar kontakten från släpringen som går igenom ratten.

Tar bort ratten och släpringen sitter i navet, enligt mig en bättre konstruktion då "holmberg här"
den har 2 stora piggar som gör att man sätter tillbaka ratten rätt förut splinsen.

Visade sig vara till en 530, ratten och airbag ser likadan ut men skiljer sig lite i utseende, det går ett streck i mitten på airbag.

Jag satte tillbaka ratten, kopplade in airbagen och även kopplade ur den och i igen för att försäkra bra kontakt eftersom jag inte hade nåt val, kopplade på batteriet och släckte lampan.

Nu tänds den och som vanlit vid start och har gjort så i en vecka minst 10 starter.

Så nu har jag en släpring på hyllan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.