|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av trögheten i att få upp värme i kupén? Diselar ska ju ha svårare att komma upp i arbetstemp jämför med bensin. Utgå från att man kör inne i stad, med lågmedeleffekt. (Jag ska köpa 320d från facelift 09.) | |
|
Sitter i samma sits och har samma fundering :) Vad jag förstått finns det nån tillskottsvärme-element i motorrummet som får upp värmen innan motorn är varm, vilket också förklarar att så få 320d har dieselvärmare. Stämmer? /K |
|
|
Jag har kört en del 325d -09 och inte upplevt något problem alls med värmen. Det har iofs inte varit under några extremförhållanden utan ca -10 C. __________ Mvh Grelle |
|
| Jag har en -08 320d och det går väldigt fort att få varm luft i kupén. Jag använder motorvärmare och jag får varm luft ur utblåsen efter 1-2 km. | |
| Jag får snabbt varmt i min 318d. När Teknikens Värld testade 320i mot 320d vintern 2007 konstaterade de att 320d tack vare den elektroniska tillsatsvärmaren fick upp värmen i kupén betydligt snabbare än 320i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.