AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.470

325D Trimma, hållbarhet.

pa
5
paz
320i Touring -90
525iA Touring -92
Funderar på en 325D 07-08 som en vettig lekbil, kollar på lite olika chip/plug in lösningar, verkar kunna ge upp mot 250Hp/500 Nm för en hyffsat billig penning.

Frågan är hur en sådan modifiering blir i längden? Klarar automatlådan de eller är manuell att föredra? Någon som kör något liknande?

Har inte haft bmw på ganska många år nu, men efter att ha haft en Porsche Boxster S i några år så är jag sugen på bakhjulsdrivet igen, men med plats för både barnstol och fru.
ma
212
macattac
520d Touring -09
Manuell är helt klart att föredra....den ska klara 520 nm enligt spec (om jag inte har helt fel). Om du inte sitter o cross-växlar vid varvstoppet jämt så ska bilen klara av det. 325, 330 och 335d är alla i grunden samma motor...sen skiljer en del saker...framförallt på 335. Men mellan 325 och 330d är det inte mycket som skiljer...framförallt inte turbo eller låda.

Jag har för mig att det är spridare samt mjukvara som skiljer mellan 325 och 330..om jag glömt något rätta mig gärna. Men spridarna i 325D har inga som helst problem att leverera bränsle vid effektuttag runt 250 hk...

Min blev som en helt ny bil....lite råare går den men knappt märkbart. Men när du skickar ner foten om du ligger i 120-130 på sexan så sticker den på ett sätt som den inte gjorde innan.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den manuella lådan verkar klara upp till 600 Nm. Jag utgår från låda GS6-53BZ/DZ och denna Länk. Kolla under technical info.

Georgsson
325d -07
Min 325:a har varit steg 1 trimmad från BSR i snart ett år nu. Det är bara att konstatera att det är inte samma bil som original. Strax efter jul gick styrboxen till belysningen söder och den behövde bytas. Tyvärr krävde det en omprogrammering av bilen efteråt och trimningen försvann. Oj vad trött den blev. Körde original ett tag för jag vågade inte riktigt ge mig på att köra i trimfilerna igen på egen hand. När jag väl gjorde det sedan var det ju inga som helst problem. Bilen går som en klocka och det blir en rejäl knuff i ryggen när man trycker till :)
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

kör med 300hk inga problem alls, vtech har anpassat mjukvaran med begr på 1:an& 2:an(kör automat). Gjorde livet svettigt för en 996 här om dan 100-220 fick han inte många cm :) (givetvis i Tyskland)
Verdi
Automatlådan i 325d är avsevärt klenare än den i 330d så om man ska lägga sig kring 300hk så är det nog idé att kosta på sig en 330d.

Tyvärr inbillar jag mig att min turbon laggar mycket mer med mitt trimchip än med original. Kör Bluefin. Ska undersöka det närmare vid tillfälle. Möjligt att det bara är inbillning också...
Ca
1
Canis Majoris
325dAT 2011
325d 2010 2012 vilka har N57 motorn har enligt Real OEM hp26 lådan. Den är speccad till 600Nm.
Menar 2010/2011 med automat (inmatnings issues)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.