|
|
|
|---|---|
|
kikar lite smått inför nästa köp så vill gärna ha lite kött på benen medans man kikar runt. är ute efter en e90 sedan/kupé 320 automat, med sportstolar-ratt och m-pkt. svensksåld. resten känns inte så viktigt i nuläget. har läst lite på forumet vad ni tycker är viktigt som stora ljudpaketet, färger osv. nu får gärna komma med förslag igen men vill helst veta vad man ska kolla efter och vad man ska akta sig för sorts bilar/annonser. har själv komme på att tex en 330 mauell med halvmånga ägare är lite väl riskabel då nått säkert hänt med den. har kollat på ett par st som inte känns ok. de mindre motorklasserna och speciellt automatarna verkar vara mer befriade från misskötsel och vrålkörning. "billigast på blocket" känns också som ett litet varningstecken men är de egentligen de? vill inte så gärna åka långt för å kolla på en bil och så ser man i efterhand att de va bara skit och man kunnat ana det i förväg. är väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig då de känns som jag fastnat i träsket.. BMW ownz | |
| om du lägger upp länk till bil du är intresserad av här så brukar det bli mycket bra kommentarer | |
|
känns lockande men är ju en gammal modell och manuell.... Länk fortfarande manuell men känns seriös..? Länk denna är de väll restskatt på? är väll en helt ok bil annars? Länk den här är enda jag hittar nu som har just de jag söker. dock känns den för stor.. Länk! svårt att hitta de man är ute efter tycker jag.. kan ändå tänka mig manuell om bilen visar sig bra i övrigt. BMW ownz |
|
|
Tänk på att det finns 2 olika motorer i 320. En på 150hk och en på 170hk. Själv har jag 170 hästarn, som faktisk är snålare en den på 150. Klassas dessutom som miljöbil och har bara halv årsskatt. Din första länk är en e46:a BMW CS #5206 |
|
Karl-Hilding |
Har du inga trevligare objekt att visa upp? Dessa ex.vis: Länk |
|
ah just de hade jag glömt! de är ju sånt här man inte får missa också ;) BMW ownz |
|
|
Karl-Hilding: ja har inte kollat på många under 100 tusen :S desutom får jag inte upp den bilen i mina sökningar :O BMW ownz |
|
Karl-Hilding |
Länk Länk Länk Länk |
|
blev kär :) Länk BMW ownz |
|
| Du vill inte gå upp ett steg och kika på 325? Nu skriver du inte om de är viktigt för dig, men för mig iaf så är de en självklarhet att en bmw ska ha en sexa:) Modellen före hade ju lilla sexan, men e90 fick en 4cyl motor. Inte för att klanka ner på den motorn, säkerligen en bra och rolig motor! Eller är jag ensam om hur jag tänker? Nu har jag ej forskat i hur mycke de skiljer i pris mellan 320,325...iof så kanske 320in är mycke billigare både i inköp och drift. | |
|
///Mackan: som jag tänker just nu är att jag vill ha en fin bil som är lättsam att åka i. har ju haft 328:n med bra skruv i men den är inte alls fin. har lekbilar så de räcker även när den är såld... visst vore en 6a inte fel alls! men tycker ändå att både skatt och försäkring blir lite i överkant. jag har råd men är de värt? blir de 6an ska jag garanterat ha ett race eller eiserman där bak :D har inte kollat så noga bara lite siffror i farten som en fingervisning. BMW ownz |
|
|
denna va ju fina annars. känns lite i överkant gällande priset. Länk BMW ownz |
|
| Ok nu vet jag hur du tänker:) Hade jag varit i dina kläder så skulle jag nog kikat på 320 om den är ganska märkbart billigare att äga och köra! Du har ju busbilar så de räcker:) Men å andra sidan, om de inte är så stor skillnad i driftkostnader så hade jag nog kikat på storebror! | |
|
christer silvén: Ingen 320i klassas som miljöbil, vare sig 150hk eller 170hk. Den låga skatten på 170hk beror på lågt CO2-utsläpp och inget annat. Hur fick du det till att den är miljöbil? |
|
|
Nog är sexan trevligast men fyran går lite billigare och duger mer än väl till vardags, är den en 320i du är nyfiken på tyckte jag denna såg klart trevligast ut hittills: Länk //Bjersér |
|
|
chris87! Jag vet inte exakt vad som klassas med miljöbil, men på min står det "miljöklass 2005" BMW CS #5206 |
|
|
Christer silvén: Att bilen är miljöklass 2005 innebär bara att fordonsskatten är CO2-baserad och inte viktbaserad. För att bilen ska vara miljöbil krävs att den släpper ut max 120g CO2 per km. /Masten |
|
|
OK, jag skulle skrivit miljöklassad då, men billig i drift är den i alla fall. BMW CS #5206 |
|
|
skillnaden är väll att en "miljöbil" är skattebefriad 5 år och sen är skatten inte så farlig när den väl kommer? BMW ownz |
|
|
Ungefär så, ja. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.