|
|
|
|---|---|
|
Hej! Körde idag i diket vid ett möte på en liten smal väg. Framhjultet hamnade utanför vägens kant vilken var svårt att upptäcka i snön. Detta gjorde att båda hjulen, höger fram och bak, snabbt gled ner i diket i den djupa snön. Blev där stående trots min 4-hjulsdrft. Tillslut kom iaf. en annan bil som med hjälp av bogserlina kunde hjälpa mig. Detta var dock inte det lättaste, bilen tenderade att åka längre ner i diket när vi försökte dra upp bilen framifrån. Tillslut lyckades vi dra upp bilen bakåt, samma väg som jag kom ifrån, genom att jag bakckade bilen samtidigt som den andra bilen drog. Under denna process så slets kopplingen hårt, det rök samt luktade rejällt bränt när bilen väl hade kommit upp. Tackade killlen som hjälpt mig för hjälpen och skulle åka därifrån när jag märker att kopplingen är trögare än normalt. Inte nog med det, växlarna går inte att få i. Har dålig koll på sådant här men får väl anta att det är kopplingen som slitits sönder? "Brunnit" sönder? Hörde av en polare som tidigare råkat ut för att växlarna plötsligt inte gått att få i, att det då rörde sig om kopplingscylindern som en trasig kopplingscylinder. Har någon koll på hur stort ett sådant ingrepp är på verkstan, att byta koppling, eller kopplinscylinger? Om det nu är det, vill säga. Kostsamt? Tidskrävande ingrepp som tar lång tid för en verkstad att fixa? mvh Fredrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.