|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bränsle filtret: Är det bytt på den? Ska ju bytas var 4000 mil på dessa också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Inte skall väl soppafiltret bytas var 4000:e mil!? Speeds, du skrev att bilen hade ny LMM - vad är det för fabrikat på den? Är det en "pirat-LMM" eller Bosch/BMW original? Det är vanligt att billiga pirat-LMM inte fungerar som de skall och då kan man få denna typ av problem! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har för mig det stod så i papperna till E36:an. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Filtret har jag icke bytt, vet inte när det gjort sedan tidigare heller. Men den har blivit regelbundet servad så det borde vara bytt? Men borde den inte krångla på högre varv med isf? LMM är en bosch, kan testa byta den mot den som satt innan och se om det blir bättre / sämre. |
|
|
Hejsan! Hur är det med felkoder? Insugsmembran el Lmm... Mvh Lelle superman |
|
| Har faktiskt inte kikat några sådana. Känns som det kan vara värt att köpa sig ett sådant verktyg själv. Är det OBD1 på årmod 1999? | |
|
Nja jag har både och på min 318 -99..på den inne i bilen obd 2,går de snabbt o lätt att se felkoder även utan avancerade grejer. Däremot kan man inte lita blint på felkoderna, men dom ger liten hint iaf var man kan börja med.. Mvh Lelle |
|
|
Helt otroligt! Ägaren innan hade monterat en pirat LMM, bytte till originalet som jag fick med och nu går den klockrent!! Får se i morgon bitti om bilen går lika bra när den är kall. Återkommer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.