|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil, som är en E90 320i -06, beter sig lite konstigt. När man t ex krypkör inne i stan och kör på lägre varvtal så låter bilen konstigt... Den mullrar, nästan "knarrar" lite och blir lite skakig, och det känns som att motorn ska dö. Detta fenomen visar sig konstant, och är inget som bara kommer ibland. Jag TROR att det började efter att jag hade bilen inlämnad för någon månad sen då en tändspole hade gått. Den har alltså inte låtit så här tidigare (har haft bilen i snart 1 år). Tänkte att det kanske kunde vara något som visade sig på vintern, men igår åkte jag med kompisens 1-serie E87 med likadan motor och den lät precis som min gjorde för några månader sedan. Vad tror ni att det kan vara? Har ingen lust att lämna in bilen utan att ha lite kött på benen... | |
|
Hum.. Lämna in för felkoder är nog det enda råd du kan få om den går bra och startar som den ska i övrigt.. BMW CS #07491 |
|
|
Jag har hittat problemet! Efter månaders förundran... Det var en av gummi"distanserna" till luftburken, de som sitter i skruvfästena, som satt fel. Gjorde att burken låg och vibrerade mot karossen. Rena slumpen att jag såg det... |
|
| Var ligger de gummi distanserna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.