|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon gång i framtiden lär jag behöva byta koppling på min 540i e39, fungerar fint nu men någon dag är det säkert dags och jag håller på göra lite research kring detta. Denna bil har så vitt jag förstår det SAC-koppling, vilket kan innebära att någon form av specialverktyg behövs. Dock hittad jag följande manual på autoexpertens hemsida: Länk Jag tolkar guiden som att inget specialverktyg behövs, stämmer detta? Antar att det inte gäller om man behöver montera bort och tillbaka tryckplattan en dag, men det ser jag inget behov för, ivf inte vid initial montera så länge man monterar den centrerad. | |
|
här finns bra info. Länk |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Efter en del diskussioner här på forumet tror jag man kom var överens om att specialverktyget för SAC-kopplingar behövs endast om man tar bort lamell+tryckplatta och man behöver sätta dit samma prylar igen (eller att man bara byter lamellskivan vilket man normalt sett inte gör). Köper du ett "färdigspänt" paket med lamell+tryckplatta skall inget specialverktyg behövas. |
| Hur centrerar man kopplingen när den där låsanordningen sitter där? (se pdf:en) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.