|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det går att montera ditt en autmatiskt avbländbar backspegel som går att få tag på skroten ?? ? har en bmw 328 ci -00 | |
|
Jag har gjort det och fått det att funka. Niklas Fransosen |
|
|
ska man dra extra kabel ? hur går det till? |
|
|
Såg inte att du ställde en följdfråga.... jag bara smällde dit den nya och det funkar för mig. Jag drog inga extra kablar eller nåt. På de som har detta option från fabrik så finns det en koppling som gör att dimmerfunktionen slås av när man backar. Det finns ett DIY på nätet som jag inte hittar just nu om hur man kopplar in det. Kabelsatsen som behövs kostar några hundralappar hos BMW. Jag skippade som sagt var det och det funkar. Kanske inte 100 100 om jag jämför med storbilen men tillräckligt för att du inte ska bli bländad. I mitt fall var det inte funktionen jag for efter, det var formen eftersom jag bytte till den ovala som sitter i M-bilarna. Niklas Fransosen |
|
|
OK, så om man vill ha bara avbländningen så räcker det med att dar dit ström - för avbländningen kräver väl el? Men för att få den 100% korrekt så måste man dra en kabel som känner av när backen är ilagd. Hittar någon moneringsanvisning är jag intresserad. Dessutom - kan man enkelt kolla att avbländningen funkar om man köper på skroten? Är det bara att koppla till 12 V och lysa på sensorögat som väl sitter i själva spegeln? Blev sugen att eftermontera.... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
och hur klurigt är det med elen till larm-lampan (clownnäsan) i E46an? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
325, jag googlade lite och hittade till slut en kopia på BMWs egna monteringsnavisning där även art nr till kabelhärvan fanns angiven. Så som jag har tolkat det finns det ström till både larm och avbländning om du idag har larm, har du en blinkande näsa är det bara att koppla in. Det gjorde jag och jag fick det att funka. Vet inte hur man kollar utan att ha monterat. om du kikar på en spegel som bländar av har du en sensor på spegelsidan och en på den andra sidan. Det den gör är att tolka skillnaden mellan dessa 2 sensorer och blir skillnaden för stor bländar den av. Jag hade bara larm i min innan och det räckte, har du inte larm har du nog heller ingen el för spegeln framdragen. Ström finns det eftersom du ju har innerbelysningen i närheten.På det sätter har jag läst att folk fått fram ström till spegeln men vet inte om dom lyckats få näsan att blinka vid larm Jag plockade isär en spegel och det är ett ganska stort kretskort där inne som gör en massa kul, för mig oklara grejor. Blinkande näsa = larm = el = möjligt att eftermontera autodimmande spegel. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.