AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.526

Lexusen såld, vilken familje-BMW ska jag köpa nu?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nu är Lexusen såld: Jag har aldrig varit med om att sälja en bil typ en dag efter att jag annonserat bilen och den var ju inte direkt gratis heller. Imponerande måste jag säga med tanke på dagens samhälle. Hur som helst, jag är imponerad av Lexusens köpdrag. :)

Men nu måste vi ha en bil till, jag har funderat lite på E60 eller E61. Jag vill INTE ha nån suv, det räckte med Lexusen, (jäklar vad törstig den var). Men vad har ni för förslag, behöver inte vara en kombi heller.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Och jag som trodde det var hopplöst svårt att sälja stora SUV:ar i dagens läge, grattis!

Vilken prisklass har du tänkt dig? 535d E61 kanske inte är fel? Eller ska det vara bensinare? Jag skulle hellre titta på F10/F11 men jag är ju s a s part i målet :-P

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag hade köpt en E61 pga lättare att bli av med när det är dax 07 eller nyare med dieselmotor
Alltid lättare och köpa bil utan inbyte bättre prutmån då
Tittade själv på Mercedes innan jag byte men tanten tyckte det var för mycket gubbvarning på den
Annars tycker jag det är ett bra alternativ
Själv tycker jag det är lite roligare med större motor men det är en smaksak
Däremot skulle jag inte vilja vara utan prologic7 stereon och komfortstolarna men det är jag det

Ha deT
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag kan rekommendera en 535d, mycket motor och trots det ligger förbrukningen flera deciliter under vad en RX400h dricker. Kommer du från en RX300 bör den således vara rena snålvargen, men samtidigt pigg som få!

//Bjersér
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag hade köpt en E61 pga lättare att bli av med när det är dax 07 eller nyare med dieselmotor
Alltid lättare och köpa bil utan inbyte bättre prutmån då
Tittade själv på Mercedes innan jag byte men tanten tyckte det var för mycket gubbvarning på den
Annars tycker jag det är ett bra alternativ
Själv tycker jag det är lite roligare med större motor men det är en smaksak
Däremot skulle jag inte vilja vara utan prologic7 stereon och komfortstolarna men det är jag det

Ha deT
Kanske:

Länk
Länk

Lycka till!

Mvh Ubbe
Istället för att köpa den i andra länken som kanske är lite dyr.
Så hämta t.ex. en F11 för 370.000 kr från Tyskland Länk

Vet ju inte hur mycket du vill slanta upp :)

Mvh Ubbe
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack för allas input. Det lutar mer och mer åt en E6*. Hade inte Mercedes E-klass varit så gubbiga kunde jag tänka mig en sådan också.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det får inte kosta mer än 200.000:- kanske borde tilläggas. :)
Varför inte en Lexus GS ?
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Länk

Lite högt pris, ej svensksåld? Verkar inte helt lätt för säljarna av 535d E6x att bli av med sina bilar, speciellt de som har sämre utrustning och/eller är importerade.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Eller denna 05:a, bra utr, svensksåld. Optimistiskt pris :-)

Länk
Själv skulle jag nog söka efter en LCI med M-paket om jag ska ge över 150tkr för en E60/E61 ex:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Den här kanske kan vara ett alternativ till FinnUbbes länkar?
Länk

Mvh/ Niclas
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack för tipsen. Synd den som säljs av autonova i Lund inte hade M pkt då kanske hade den varit intressant. Jag har köpt bil av dem på Autonova förr och den bilen var jag mycket nöjd med.
Autonova har ju denna Länk den borde ju ha M-paket ;)
kanske slutpris kan landa ganska nära 200k men kanske lika törstig som Lexusen men vilken kul familje bil det skulle va.

Sedan har dom ju denna MB Länk som är ganska förmånlig.

Några andra alt. i Skåne

Länk
Länk
Länk

Mvh Ubbe
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
FinnUbbe:

Ja, den M5:an hade inte varit fel. :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Sss., vad sägs om en 320daT?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.