|
|
|
|---|---|
|
Länk Kan detta vara något att ha? Ska vara till min bil enl profil, har inget m-paket. Mvh Martin | |
| Har köpt liknande Zimmermann skivor från tyskland till min. Bra & billigt | |
|
Såg att de bara leverera inom Tyskland nu så jag får leta vidare. Vart köpte du ifrån? Mvh Martin |
|
|
Hej! Jag har handlat från Länk några ggr - bra service, snabb leverans. Har inte haft några problem med Zimmermann - köpte en omgång Mahle skivor till 530:n som blev skeva ganska snabbt :-(. Mvh/Saij |
|
|
Tack för tipset! Måste bara fråga, i de olika paket som finns på den hemsidan verkar inte slitagevarnare vara med när man köper fram och bak i samma paket. Däremot om man väljer att köpa separat fram och bak så verkar slitagevarnare ingå. Dock inte till zimmermann utan bara meyle, men meyle kanske går lika bra? // Mvh Martin |
|
|
>Kahn-d Hej! UUuuuu - var finns "redigera-funktionen"!!! Det var givetvis bromsskivor jag köpte - inte smidda kolvar, m.a.o. menade jag Meyleskivor. Dessa har jag svarvat 2 ggr (fram) och bak verkar behöva samma operation allt på ca 2-2.500 mil :-(. Zimmermannskivor hamnade på 320d:n och där verkar allt funka OK - så jag skulle nog ta merkostnaden för Zimmermann och köpa till slitagevarnare om du nu behöver dessa - har de inte "varnat" kan man normalt "återanvända" dessa, givetvis att kablage och kontakter är OK. Skriv ett mail och fråga om merkostnad för att köpa till slitagevarnare - tycker du att tyskan är jobbig så fixar de det på engelska. Se'n ÄR det ju inte "rostfria" skivor du får - utan lackerade i silverfärg som förhindrar rost på kanter och nav. Mitt tyckande Meyle/Zimmermann grundar sin endast på min egen erfarenhet av just dessa och jag kan ju givetvis ha fått en "dålig omgång" Meyle eller att 530:n är "grining", men med föregående skivor (okänt fabrikat - bytta på tysk BMWverkstad nå't 1.000-tal mil innan jag köpte bilen) kunde jag "förnimma" ytterst lite i ratten när bilen var nyköpt - svarvade nå'n tiondels mm på framskivorna som sedan rullade ytterligare 16.000 mil utan några som helst problem. Byttes pga att de börjage "yla" vid hård inbromsning - visade sig vara nedslitna drygt 3 mm under minmått! Mvh/Stig |
|
|
Ajdå, jasg som trodde meyle var ok prylar... Saken är den att jag som novis vill köpa ett paket där allt ingår, monteringssats, varnare handbromsbackar och helst en rep sats till handbromsen så jag har allt hemma när jag väl sätter igång och byter bromsar, men det verkar vara värre med det. Slitagevarnare kan jag ju i och för sig använda de befintliga, de har inte börjat varna än... Är premiär för att byta bromsar själv, därav vill jag inte stå som ett fån och undra vad det är för del som fattas nu... Mvh Martin |
|
|
Jag köpte Zimmermann bromsbelägg till min 540 för ett par veckor sedan på ebay, Länk Tog nån vecka så hade jag dem hemma. Bakre bromsdelar finns billigt på Schmiedmann.se annars, ja köpte bromsskivor belägg och handbromsbackar + monteringsats i somras där till min 540 för under tusenlappen totalt om ja minns rätt. Inte haft några bekymmer med de prylarna. Högst upp på önskelistan: E34 Alpina B10 Biturbo, M5 E39, M5 E34, 850CSI, M5 E60 Touring! |
|
|
Det jag villa få fram i första meningen är att NEX-motorsport skickar till Sverige och har Zimmermannprylar :) Högst upp på önskelistan: E34 Alpina B10 Biturbo, M5 E39, M5 E34, 850CSI, M5 E60 Touring! |
|
|
Får kolla där med, tackar. Men vet du vilket märke det är på grejerna hos Schmiedmann? Kan ju o ch för sig ringa och fråga :) Mvh Martin |
|
|
Av olika anledningar behövde jag nya bromsar fram fort, och beställde därför skivor och belägg på schmiedmann och bytte under påskhelgen. Det var ju förvånansvärt lätt. Trodde det skulle vara jobbigare att få loss det gamla men det var inga problem. Än så länge verkar det gå bra, bromsar mjukt och fint. De gamla skivorna så ut att falla isär när som helst inifrån alltså, det bara rasa rostflikor från dem. Men nu säcka handbromsen ihop (den tar inget helt plötsligt) så jag får la beställa grejer och byta bak också, funderar faktiskt på att byta rubbet bak också för jag misstänker att bakskivorna inte ser bättre ut än skivorna fram. Mvh Martin |
|
| Som ja nämnde i tidigare inlägg så bytte jag allt i bromsväg bak med piratgrejerna från schmiedmann och det fungerar kanon. Handbromsen gick igenom besiktningen. | |
|
Jo, jag såg att du gjort det. Tänkte mest följa upp tråden. Men jag är lite tveksam att jag ror i hamn med att byta bak. Är lite mer orolig för att jag ska fixa det.... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.