AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
568

Vilka däck?

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
... efter ett par regniga dagar har jag märkt att jag nog skall ha nya bakdäck, någon som kan rekommendera bra däck till vettigt pris?? jag har 245/40 17" bak
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Körde på Falken (kommer inte ihåg modellen) innan jag bytte fälgar, och jag måste säga att jag var helnöjd med dom! Hyfsat billiga, bra grepp och slitstarka.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
defiant: Vill inte vara besserwisser men olika däcksfabrikat har diskuterats i flera andra trådar. Sök gärna i forumen, så får du de olika användarnas åsikter (vilka är blandade som den värsta tänkbara röran). ;)

Här är några exempel på "däck-trådar":
Länk
Länk
Länk

På min före detta Z3'a (2.8) så köpte jag Kumho 712 vilket jag var mycket nöjd med. Det är alltid lätt att rekommendera det man köpt själv, men jag har i ärlighetens namn inte så jättemycket att jämföra med. Fundera på vad du vill prioritera när det gäller däck:
Låg ljudnivå, bra grepp på torrt underlag, bra grepp på vått underlag, slitstyrka mm. Det finns inget däck som är bäst på allt, men dom finns i alla prisklasser... Good luck!

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Michelin Sport. Dunlop 9000 serien är bra däck till hyffsade priser på vissa ställen.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
tack för alla svar, märker att det finns gansak delade uppfattningar om däck :o) så jag får väl se vad det blir...
li
1.959
liste
535i -89
Har du råd ska du satsa på Bridgestone, Continental, Michelin, Pirelli eller Dunlop istället för "lågprismärken".
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
hur är kuhmo och Yama?? en del handlare rekkomenderar dom, är det bara för att dom känar mer pengar på dom??
li
1.959
liste
535i -89
Jovars, dom är väl okej även dom (Kuhmo och Yokohama) men båda märken har en bra bit till de märken jag nämnde tidigare.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
det blir nog dunlopen tror jag
As
119
Ash
///M Roadster -98
Bridgestone Potenza S-03!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.