|
|
|
|---|---|
|
Hej jag funderar på att importera en GT-R från Italien. En 2011 som är 6-12 månader gammal och med max 1500 mil. Det ända som jag vet skiljer sig är att stolsvärme saknas på nästan alla bilar som säljs i Italien. Men det gör inte mig något då bilen endast kommer brukas april-oktober. Hur svårt tror ni det blir att sälja en Italien import? Jag kommer behålla bilen minst 2 år. Tror ni jag kommer behöva lägga ut den mer än 50 000 kr billigare än svensksåld? | |
|
Tyvärr så är det ju så att italenimporter inte är lika accepterade som tyskimporter (fråga inte varför, finns en annan nystartad tråd om detta). Jag har själv precis beställt en bil från italien så vi får se hur det går. Har kompisar som har haft svårt (tagit tid) att bli av med italienimporter trots att de varit i toppskick. Gällande Gt-r:en så tror jag tyvärr att du absolut måste lägga dig minst 50.000 kr lägre än likvärdig svensksåld. Visserligen följer nybilsgarantin med och någon vagnskada som annars inte följer med vid import finns ju ändå inte till den modellen. |
|
|
Min Italienimporterade (av mig själv.. och med full historik bifogad) M3 04'a var inga problem att sälja, och tror inte priset var mkt lägre än en bil som var ursprungligen registrerad i ngt annat EU land.. Sv, Tyskland osv. /T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.