|
|
|
|---|---|
|
Någon som har åsikter om säljarna på bil2an? Var med om världens sämsta säljare idag. Jag och sambon har varit intresserade av en VW phaeton väldigt länge. De är ganska ovanliga med bensinmotor, speciellt i uppsala. Härom dagen såg vi att en såldes på bil2an i uppsala. Vi valde att kolla på den idag. Fick en väldigt ovårdad säljare som inte verkade speciellt intresserad av att sälja. Tyvärr hade den en mörkblå inredning, vi är mer sugna på en ljus men det är inte ett definitivt krav om bilen är rätt annars. Vi påpekade detta flera gånger. När vi kände oss färdiga sa han "Jag vet vilka såna som ni är, bara ute för att provköra. Sådana där testpiloter. Söker lyckan för en helg" osv osv. Det var mycket otrevligt! Varning för Akke Al Harbiti. | |
|
Glömde tillägga, de kommer ej ha oss som kunder trots att bilen var intressant! Det spelar ingen roll vad de har för bil, vi kommer aldrig gå dit igen. |
|
| Jag har haft telefonkontakt med dem vid ett tillfälle, och det räcker för att aldrig ens försöka bli sugen på en av deras bilar - han som jag talade med var riktigt knepig. | |
| Så otroligt svårt och förstå hur dessa överlever. Bilmarknaden är ju oehört konkurrensutsatt. | |
Karl-Hilding |
Haha........ Ja vilka tomtar det finns. "Min farfar var skrothandlare, min far var hästhandlare och själv är jag i bilbranschen" är alltid aktuellt. |
|
Ja precis! Hur tänker de egentligen? -Jag ska försöka vara så otrevlig som möjligt, då kommer de säkert köpa! Trist att flera haft samma erfarenhet. Bilhandlare är verkligen en speciell sort. |
|
|
En riktig strulfirma på alla sätt och vis. Ägaren, som inte verkar jobba där, är vettig och försöker ordna upp det "säljarna" (tänk: unga arga killar med svårigheter inom uppmärksamhets-, koncentrations-, och hyperaktivitetsområdet) ställer till med. Exempel: vara på plats på arbetstid. Ha visningabilarna åtminstone tankade med ett par liter soppa, inte be köpare tanka innan provkörning, inte förmedla billån med 25% effektiv ränta, inte kalla presumtiva köpare för "kompis", "gubben", hjälpligt kunna förklara/motivera modellskillnder mellan bilar som man säljer... Med mera.. På plussidan: Inte dyrare än andra småfirmor, bra utbud, prutbart för den envise, ägaren tar ansvar för strul som kan uppstå pga. ovan. Jag var nöjd med bilen jag köpte (billig pendlarbil), har inte haft några större fel på den.. Skulle inte köpa något dyrare där. |
|
|
Haha, det här med att ha bilar tankade... (OBS, har inte med denna firma att göra) var för många år sedan och tittade på en Saab 9-5 (fråga mig inte varför...) och bad att få provköra den. Visst, inga problem, så jag tar och åker ett par kilometer och då dör bilen... what? Jo, soppatorsk. Hade som tur var numret kvar i mobilen så jag ringer upp och säger som det är. Ok, kommer om en stund med en reservdunk säger säljaren. Tog väl en halvtimme eller så. Kände inte så mycket för att handla där direkt... så berättar han att det var ju lite pinsamt en annan gång då en (gravid) tjej råkat ut för samma sak, enda skillnaden var att hon inte hade någon telfon med sig och att det regnade ute den dagen... hon fick gå tillbaka i regnet. Då undrar man ju lite; lär en del sig inte av sina misstag?! |
|
|
jag är sjukt sugen på en bil som finns där, men efter de här kommentarerna så vet jag ju inte om jag är så sugen längre.. kollar man på rejta så är det verkligen bådeoch i omdömena, några ger en etta och kallar dom sämsta klåparna,sen kommer 4-5 betyg som ger dom högsta och lovprisar dom. har någon köpt av dom nyligen? kan ni ge ett omdöme? har bilarna hållit hög klass som ni köpt? |
|
| Angående betygen på rejta ser ju ganska fejkade ut? Verkar vara samma människa som skrivit alla positiva, även om det är olika namn.. | |
|
Bil2an håller faktiskt på och bygger en liten hall nu i Uppsala istället för att bara vara en "vimpelhandlare"... Den ligger ett stenkast från Novation, Uppsalas BMW-återförsäljare. Men jag skulle aldrig handla där, se bara på utformningen av deras annonser. /Jonas |
|
|
ja det känns lite skumt,bilen som jag är sugen på var helt plötsligt borta när jag skulle kolla på den,så vi frågade en av killarna,då ringde han nåt nummer och sa sen "nej den är såld".. jaha..men annonsen har legat kvar i flera veckor..sen nu så står bilen där igen. så misstänker att dom sitter och kör den till och från jobbet privat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.