AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.518

Uppgradera från mk3 till mk4 E53

RE
3
RELM
X5 4,4ia -00
Hej Alla!

Vill börja med att tacka alla på forumet för suverän respons och svar, superroligt att se att det är så många som delar samma intresse och är villiga att dela med sig av sina kunskaper.

Jag har idag en x5-00 med det gamla mk systemet (4:3 skärmen och cdrom) som jag är sugen på att uppgradera till det nya mk4 systemet. Har varit ute och läst lite på forumet men inte sett någon som försökt sig på detta med en x5a. Är det verkligen så enkelt att bara köpa en mk4 enhet men dvd läsare och byta ut det man har i bilen? har även sett att visa har fått byta tvmodulen i ex e46 om inte det är en "hybrid" som klarar både 4:3 och 16:9. Låter lite för enkelt för att vara sant i mina öron men underbart om så är fallet:)
Har hittat både tv modul och navi på ebay:
Länk
Länk

Är det någon av er som testat?`isf vad ska man tänka på och vad för "problem" kan man stöta på?

Tack för hjälpen
Roy

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Den tvmodulen du länkar till är inte hybrid/digital utan endast analog...den har du ingen nytta av

hybrid innebär analog/digital,och inte 4:3/16:9 skärm
Bi
3.797
Bianca

En hybrid analog/digital kostar ca 7-800 euro för en splitterny...en beg kan du ibland hitta med lite tur för 4-500 euro
RE
3
RELM
X5 4,4ia -00
tack för infon, men kan min tvmodul visa 16:9 bild? att inte kunna titta på tv är inget jag kommer att störa mig på utan jag vill ha ut funktionen av navin och att den verklien visar 16:9 och inte 4:3 på displayen sen.
Bi
3.797
Bianca

vill du inte ha tv i bilen,så behöver du ju inte köpa tvmodul då..

de du behöver är ju 16:9 skärm,mk4 dvd navi,sen vet jag inte ifall ha nåt ytterligare för att få 16:9 widescreen bild
ebay.de hade jag kollat på,om jag vore på jakt efter uppdatering till mk4
Visa användare
139
JensDavid
750iAL -90
för att få 16:9-aspekt så är det bara att flytta den blå kabeln som vanligtvis sitter i TV-modulen och istället sätta den i GPS-datorn. men det förutsätter ju att man har en widescreen-skärm
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
jag har uppgradera många bmw från 4,3 till 16.9 om du har en bilr från 2000 och nyare du behöver inte bytta din tvmodul jag kan garantera det det bara sätta dit en 16,9 funkar som klocka.När det gäller mk4 eller dvd har jag en st hemma om du vill du kan få den billigare funkar som bra
RE
3
RELM
X5 4,4ia -00
Hej igen alla!

Låter ycket intressant detta alltså, så det är mer eller mindre som jag trodde, bara att smacka ut den gamla och in med den nya.
Baman skicka över ett PM med vad du ska ha för den:-)
Bi
3.797
Bianca

www.ebay.de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.