|
|
|
|---|---|
|
Har en bekant som frågade om det verkligen ska vara så att spolningen av strålkastarna ska ske varje gång spolknappen trycks in på en e91? På min e39 tror jag att det är var 4 gång. Och på min e60 har jag inte noterat hur ofta detta sker.. Hur ofta är det på e9x? Går det att programera hos BMW? | |
|
Jag vet inte men jag brukar dagtid vrida av halvljuset medan jag spolar så sparar man en del, funkar både på E91 och E83. Går ibland fyra liter i veckan för mig ändå... mycket E4. |
|
| Jag märkte att sedan jag monterade LED Day time light och har den på, på dag tiden (istället av halvljus). har jag sparat på spolning av strålkastarna vid vindruta spolning/torkning. Annars det går ut mkt spolvätska. Förresten vid DRL användning, ljusknappen är på "0". | |
|
Strålkastarspolningen (SS) aktiveras vid första Vindrutespolningen (VS) om lyset är påslaget. Efter det är SS blockerat i 7 min. Då VS aktiveras den 5:te gången inom 7 min. aktiveras även SS, då påbörjas även en ny 7 minuters intervall. SS aktiveras inte om nivån i Spolarvätskebehållaren är för låg. |
|
| Om man gör en lätt touch på spaken (eller släpper snabbt) då spolas bara rutan. | |
|
raj55! Om jag förstod rätt, så spolas inte styrålkastarna om ljusläget står på 0, om man använder DRL? BMW CS #5206 |
|
| Tack för svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.