|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder behöver jag hjälp med att hitta ett nytt dörrhandtag.. Skulle lasta in bilbarnstolen med dottern skrikande i och självklart hade jag snö upp till knävecken i jumpaskor. Slet och drog i dörren och tillslut brann det till och jag tog i lite och vart stående med bilbarnstol i ena handen och dottern i det andra med en fortfarande stängd höger bakdörr. Till saken hör ju det att dörrhandtaget är målat i samma blåa färg som bilen så tror inte att mekonomen har färgade sådana på lager direkt hur bör jag mig åt i sådana fall? Bifogar bilder på eländet i nästa inlägg ska försöka ladda upp bilderna någonstans. /Bjuder på eventuella felstavningar och knackig svenska då jag är rätt uppeldad och sur... nb1 | |
|
[IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk |
|
| Det gäller för övrigt en bmw 320 - 01 touring | |
|
Vet inte vilken färg de är när man köper ett handtag men stämmer de inte köper du bara en burk sprejfärg efter färgkoden under motorhuvenhuven och sprejar de nya handtaget! |
|
| Har sökt på mekonomen, tryckt i mitt reg nr men vart tusan hittar jag dörrhandtag sidan ser lite skumm ut i min browser men hittar ändå ingen sök? Tycker den borde ligga bland karosseridelar men icke där ligger endast skärmar och sånt :/ | |
|
Testa www.schmiedmann.se www.bildelsbasen.se |
|
| Jag knäckte mitt tanklock för länge sedan. Hittade ett i samma kulör på bildelsbasen.se. Blev billigt, 200kr. Ett fynd jämfört med att köpa nytt olackat och sedan låta proffslacka. Sprayburk blir aldrig lika snyggt. På bildelsbasen.se så finns ofta färgkoden med på resp bil. | |
|
Detta kanske är rätt blå färg? Fanns cirka 90 handtag där... Länk |
|
|
Hittar säkert rätt handtaf på bildelsbasen men någon som vet om.det måste.vara från just en 320i 01-05 touring eller om det duger.med sedaner också? Kqnske är samma handtag genom hela e46 serien på alla modeller? Funderar även på om det är lika dana handtag både fram och bak sålänge det är högersida dvs. Tack för alla svar mindre sugen på att försöka mig på att finna svaret själv i -10 |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Touring och sedan är samma |
| Försök att hitta ett handtag ifrån samma årsmodell det kan skilja sig på tjockleken på en viss del mins inte vilken nu men det går inget bra om det blir fel, har du inte lyckats lösa monteringen än är du varmt välkommen att ringa 076-256 28 43 Mvh Pierre | |
|
Tack för alla svar, stort tack till dig Pirelli86 men jag och far min ska nog lyckas byta det där hoppas jag. Misstänker att jag behöver plocka ner insidan på dörren, eller är jag helt ute och cyklar? Ska imorgon sätta mig ner och beställa ett handtag får väl ta ett med rätt årsmodell och kanske fel färg och försöka spreja det själv det viktigaste är trots allt att jag har en dörr jag kan öppna i förstahand sen om det inte blir riktigt 110% så får jag väl sitta o leta när det dyker in ett i rätt färg! Tack till forumet som kommer med snabba tips som alltid! /mvh nb1 |
|
| Du behöver inte plocka ner någonting, sitter en gummitäcklplugg i änden på dörren därifrån släpper du på e T20 skruv sen är kruxet att få ut resterna ifrån dörrhandtaget sen kommer det lösa sig fint! | |
| Sjukt bra! Då måste jag bara få hem handtaget och ta mig till ett garage.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.