AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.438

Vad vet ni om han som säljer "superfina" E24:or här på Powerbörsen?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej Alla,

Är det någon som vet något om han från Lettland som säljer kanonfina E24:or här på Powerbörsen? På bilderna är de ju så fina så de var nog inte ens så fina när de var nya! Hej och hå L6 M635csi och allt vad de heter, och med exakt all utrustning man vill ha, automat, läder, klimat och rubbet.

När någonting låter för bra för att vara sant så är det ju oftast just det.

Dessutom har jag läst diverse trådar om Bil33 här och i andra medier. Tänker såklart "Jaha, det är nog samma".

Å anda sidan: Att ta in en krockad 635 från USA kostar pengar, är den sedan krockad så kostar det pengar att fixa upp den till det skicket de verkar vara i. Med tanke på skicket så tvivlar jag på att det går att laga upp en krockad sådan bil till det skicket, för att sedan sälja den för 109.000 och dessutom gå med vinst på det. Hänger ni med? Om en bil nu är ramsne, vad kostar då det att laga liksom, och sedan hitta all utrusning till den kostar pengar, även om kanske två stulna lädersäten kanske inte är så dyra men desto mer jobb att hitta i rätt färg.

Vad tror ni? Går man igenom hela de mecket för att sedan sälja bilen för relativt futtiga 109.000 kr? Skulle jag själv hålla på med bilbedrägerier så skulle jag ju vilja ha en marginal där på minst 25%, och då är vi redan nere på 80.000 i maxkostnad, och dessutom ville jag nog ha lön för allt jobb också...

Vad tror ni om honom?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Han kanske är filantrop och känner att han vill ge tillbaka något till broderlandet som tack för många års bistånd? Han kanske har hittat en mystisk lada med fri tillgång på försvunna E24:or som han väljer att skänka enligt ovan, när han hittar luckor i kalendern mellan barnvaccinationer och äldreomsorg?

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej,
Jag har också funderat en del över de där annonserna. Jag skulle nog leta efter en fin bil i Sverige istället, eller i Tyskland.

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Finast E24 till billigaste peng, finner man i Sverige!! Punkt!
Priserna på våra kära E24:or har stigit med minst 75% de senaste 6-7 åren, dvs utanför Sverige, men i Sverige ligger prisbilden långt under mot tex Tyskland.
Samma som för dess äldre broder E9 3.0Cs/CSi alltså.
E9:an har som tur är börjat stiga lite i Sverige på senare, men då för de finare objekten.
Men ändå, håller en fin E9 med renoveringskostnad på ca 200k inte ens värdet på halva renoveringskostnaden än.

Mvh Patrik

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jo, Patrik, så är det allt!! Jag kollar inte annonser så ofta numera men blev förvånad när jag kollade 635:or på mobile för ett par månader sedan, det kändes som om priserna på fina bilar hade ökat ca 4000 euro det senaste året.

mvh Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.