|
|
|
|---|---|
|
bilen är alltså en bmw 740d från 2003 bra servad och rullat 270.000km har för mej att lådan heter zf6hp26? och den ska klara enbart 600nm? alltså orginaleffekten... så kan jag itne trimma? vilket märke är att lita på? vad skulel ge bäst ekonomi i förhålladne till effekt? ökar förbruknignen mycke med sånahär chip? jag vet att chip på en automatlåda so mrulalt en del kan blir krångel.. men nu vill jag höra era åsikter e det någon som kör med 740d chippad här? exempel på olika firmor och chip chipexpress.com - 742nm 316hp 4236kr promotec cr511 - 670nm 310hp 4700kr kcr - 670nm 290hp 5400kr promotec mtc - 680nm 315hp 6900kr mosselmanturbo - 680nm 292hp 6990kr | |
|
Lådan heter GA6HP32Z och är samma som sitter i 745d. Den är specad till 750nm. Jag skulle nog välja Vtech-mappning som ger 330hk/750nm. |
|
|
enligt realOEM är det lådan du sade.. men enligt många andra forum osv bla wikipedia hade den den andra lådan jag skrev om.. varifrån fick du din info? är real oem alltid att lita på? jag litade på autodata en gång i tiden åxå men inte mer! så vtech är den vägen man ska gå då? hur påverkar en sådan grym effektökning bränsle ekonomin? |
|
|
Jag har en PDF liggande nånstans med data om flera BMW automatlådor. Det var där jag såg vilken jag hade och vilka toleranser den hade. Ska se om jag hittar den.... |
|
| inte är det 740.. 4.5liter hos vtech du tittat på? vem har visat dessa sifror? | |
|
Det var på Vtechs hemsida. Men det var ett tag sen... Såg nu att 740d var borttagen från deras färdiga alternativ. Men det är ju bara att kontakta dem och se vad de säger. 745d har 330hk/750nm som standard från -06 så den gick att mappa ännu högre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.