AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.819

Alfa Romeo 156 2,0 TS svårt eller lätt att åtgärda vid ett köp ? info om modellen

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Länk

Som rubriken lyder undrar jag om det är svårt eller lätt att åtgärda ?
Om jag förstod säljarens annons så om det är annan färg på ett ljus menar han då att lampan bara behövs byta ? att den har flagnat av så att det blir liksom vitt istället för gult när man bromsar etc. Hade detta problemet själv på besiktningen på min gamla 328 e36. Då behövde jag bara byta ut dem kostar ju knappt något.
Vad går det att göra åt läckaget i avgasröret?

Någon som har Synpunkter eller ägt en sådan bil som vet svagheter o styrkor.
Sen undrar jag också om reservdelarna är dyra och vad man ska titta efter på just denna modellen.

BMW = BRING ME WOMEN
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Kamremmen ska vara bytt (det är 3-års intervall/6000 mil. Inget man byter själv på GDS:en). En kollega till mig hade två stycken, på så vis var han nästan säker på att komma till jobbet varje dag.

LMM strulat för många. Dyrt. Om den tickar/knackar vid uppstart efter en liten stund ska kamtidsvariatorn bytas. Framvagnen kan strula en del.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Kolla efter rost i golv i bagage, under baksätet, trösklar och runt vindrutan.
kolla oljans kvalitet och hur bytesintervallet skötts, motorn har känsliga vevlager.
Kamremsbytet som nämnts är dyrt och besvärligt, lossnar på 5-6k på allbilsverkstad, men passa gärna på att byta eventuellt knackande kamtidsvariator i samband med det (ca 1500:-) och vattenpump. Som profossen också skrev käkar de länkarmsbussningar, både nedre och övre, men de är lätta att byta och rättså billiga som reservdel.
I övrigt ruskigt underhållande bilar trots framhjulsdriften.
Läs mer på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.