AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.247

Hur kunna spela musik via iPhone - F20

Har sökt och sökt och sökt men inte lyckats komma fram till något vettigt. Hur kan jag spela musik från Spotify från min iPhone 4s och kunna använda ratten? Det jag har förstått är att det går att använda enbart AUX-ingången - men då styra med själva telefonen. Vilka andra alternativ finns det?

Y-sladd. Måste man köpa BMWs egna eller fungerar det lika bra med exempelvis Länk

Fungerar det om jag köper en sådan? Är rätt novis på sånt här...
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
du behöver inte köpa någonting, du använder apples egna vita kabel. förutsatt att du har usbuttag i bilen (ingår i drivecomfortpkt).
sen om det därigenom går att byta låt via rattknapparna och/eller få upp listorna i idriven när man kör spotify låter jag någon annan svara på, jag har inte provat än. men usb ger ivf ljudet (bättre än aux) och laddning.
Jag testade det idag och visst laddade telefonen men när jag skulle ändra ljudkällan till USB stod det "Stöds inte". Vad kan det bero på?
Har även Bluetooth i bilen och har lyckats koppla telefonen så jag kan prata i telefon i bilen, innebär det även att det ska gå att spela musik genom blåtanden?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tidigare har inte Iphones blåtand haft stöd för musiköverföring. Vet inte om det är ändrat sedan 5.0-uppdateringen på Ip4/4s?

F.ö. verkar ju många ha meckigt med att få över ljudet till bilen, måste vara en miss av BMW... Om första ägaren inte väljer stöd för IPhone så bör det väl gå att köpa till det i efterhand för en tusenlapp eller så. 2012 nu, alla har musik i mobilen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.