|
|
|
|---|---|
|
Hej Årets besök på bilprovningen vart inte som jag hoppas... har sökt runt på forumet men ej hittat nått användbart fyra fel CO 5,0 CO2500 5.0 HC 362 LAMBDA 0.87 Bilen var på verkstad 16 dec 2011 och läste ur felminne pga att den gick dåligt den registrerade då! vevaxelpositionsgivare och varvtalsgivare ( den byttes mot en ny siemens byte givare tidigare 2011 från smeidmann men den höll inte ett år! kam axelgivare byttes samtidigt!) luftmassmätare (den drog jag ur i felsökning syfte kan den ha registrerat det?) spjällägesgivare (samma med den dragit ur för att se hut bil reagerade) Bränsle justering bank1 gränsvärde överskriden motortemperatur givare (drogs ur vid byte av vevaxelgivaren) tankventil elektriskt fel bilen ryker mycket vid gaspådrag kallstartsrök! bytte nyligen thermostat för det kom ingen värme i bil! katten byttes av förra ägare och är av universal typ inte ens hälften så stor som dom är normalt! februari 2011 såg värdena ut såhär Miljökontrollvärden CO 0,1 (0,5) CO 2500 0,1 (0,3) HC 041 (100) LAMBDA 1,00 (0,97-1,03) skall jag åka förbi verkstan igen och be dom radera minnet och göra en ny utskrift? har ett carsoft till bmw men det vill ej funka! //Robban | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.