|
|
|
|---|---|
|
nu har bilen varnat för hög motor temp....stängde av den direkt.fick ingen värme i kupen.så vattnet cirkulerar inte vet nån vad det kostar o byta vattenpump eller cirkulationspump.. eller kan det vara fler saker?? | |
|
Frågan är om du inte har luft i systemet då du skev tidigare att värmen försvinner i bilen. Testa lufta igen. Enkelt på e60. Vrida om tändningen utan att starta motorn och välja max temperatur och fläkthastigheten på det lägsta. Jag gjorde även så att jag klickade fram mig i det gömda menyerna för att vissa tempen digitalt. Efter nån minut när jag ej behövde fylla upp mer startade jag motorn men behållaren var fortfarande öppen. Då kommer du se hur det bubblas lite från behållaren. Efter nån minut stängde jag behållaren och lätt bilen komma upp i abetstemp. ca 89-90 grader. Körde en liten runda och lätt bilen svalna. Sen får man kontrollera det närmsta dagarna så att nivån är rätt. detta gäller e60 med m54. men tror att det funkar lika bra med den nyare motorn. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.