|
|
|
|---|---|
|
Kolla försäkring på mina BMW som jag köper imorrn.. kostar runt 13 000 :- Om året halv... /735IA -91 22000 mil jag 21 år... bor i skåne. DYYYYYRRRRT! /Jimmy | |
323E21terror |
varför inte ställa bilen på någon annan och skaffa dig fullbonus genom att köpa en risbil med många år på nacken som är nästan gratis att försäkra under tiden tills du har fullbonus och kan äga 735an själv? Eller gör som jag kör utan någon som helst försäkring eller skattning, och om det händer något så ser du till att försäkra den då och uppge att olyckan skedde efter försäkringen (detta förutsätter att du inte smäller med någon annan eller är orsaken till det själv) men det är klart värt risken md tanke på hur sällan polisen stoppar en. Jag har kört på detta sättet i 2 år med min 323a.. farten är min drog |
| Åk oskattat och oförsäkrat - ett riktigt bra tips från "321E21terror"........INTE!! | |
Froz-523 |
Ja egentligen är övriga kommentarer överflödiga men ändå. Du '323E21terror', du verkar inte inse att det är VI ANDRA någorlunda laglydiga medborgare som får betala åt DIG genom höjda skatter o försäkringar. Att man är så dum att man håller på så, och sen dessutom skryter om det...lite väl magstarkt |
|
Vi BMW-ägare tackar 323E21terror och andra som ser till att försäkringsbolagen kan hålla premierna uppe. Är det inte sånt som kallas försäkringsbedrägeri? Är det bara jag som inte har lust att vara med och dega nästa gång han smäller? |
|
|
Håller med 330, var ärlig, leta aktivt efter den billigaste försäkringen så att det blir marknadsdemokrati och inte mono/oligopol.... Simon |
|
Dennis Lundström |
Intelligent, den där 323E21terror.... Får mig att tänka på en kille jag kände för många år sedan, som åkte halvförsäkrad Ascona. Han smällde den en kväll när han körde lite för fort på en mindre grusväg, men lyckades trots det köra den hem. Dagen efter ändrade han till helförsäkrat, och en vecka senare anmälde han till försäkringsbolaget att han samma dag hade smällt bilen. Efter ytterligare någon vecka ringde försäkringsbolaget och gav honom två alternativ. Det ena var att helt backa ur, och då skulle försäkringsbolaget "dra ett sträck" över det hela. Det andra alternativet var att killen kunde gå vidare med sin skadeanmälan om han ville, men att han då skulle bli polisanmäld för försäkringsbedrägeri. Försäkringsbolaget hade kollat upp med de boende där killen kraschat bilen, och på så sätt fått reda på att han smällt dagen före han tog helförs. Kanske överflödigt att nämna att killen valde första alternativet.....och inga pengar blev det heller.... Att ställa bilen på någon annan för att på så sätt få en billigare försäkring är enl. min mening bedrägeri; att ens föreslå att åka oförsäkrat är dessutom ren idioti, och vittnar bara om hur ansvarslösa dessa personer är. Personligen betalar jag gärna lite extra i premier om det används till att straffa sådant här. Förresten; en parasit, är inte det någon som snyltar på andra?.... . / Dennis |
|
Hej. Tror inte Richard menade det han skrev... sista ordet i meningen var ju "INTE". --- Åk oskattat och oförsäkrat - ett riktigt bra tips från "321E21terror"........INTE!! --- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Dennis Lundström |
Sorry om jag var otydlig, men jag syftade inte på Richards inlägg. Förutom "323E21terror", så gäller min kommentar även de som i tidigare trådar har samma inställning, dvs skriv bilen på någon annan, blås försäkringsbolagen, osv. Tycker det är oroväckande många som har de här ide'erna. Kanske inte så konstigt att BMW är dyra att försäkra, trots allt.... / Dennis |
|
Dennis - Jag förstår om du vill göra det som är mest rätt, det vill jag med men min egna bittra erfarenhet är att försäkringsbolagen inte handlar efter samma högst respektabla ideologi. Det är sorgligt att ens egen hederlighet och godtrogenhet utnyttjas. På nå't sätt vill jag ha revansch. Kul på hjul! |
|
pjotor |
Dennis Lundström- Alla har inte din som det verkar superfeta plånbok, det finns även dem som inte har råd att försäkra sin bil för sisådär 25000kr/år utan istället väljer att skriva den på ex. mor/far och klarar sig med 5000kr/år, (hemska parasiter). Det enda bedrägeri är försäkringsbolagens hutlösa priser |
323E21terror |
Ha ha men till skillnad från vissa andra så krockar jag aldrig..och någon trafik existerar inte där jag håller till så varför bry sig när alla andra här gör så. Varför är man så dum i huvuddet att man försäkrar bilen dagen efter smällen och skadeanmäler den då? bättre är det att vänta några veckor (nån månad) för då blir det trovärdigt. Om alla körde på detta sättet så skulle det vara en effektiv metod att se till at försäkringsbolagen tvingas sänka sina premier, haha så kan det gå och blåsas skall de göras varje dag. |
betriebsanleitung |
det man också är med &betalar är nog ofta en massa idioter på försäkringsbolagen med enorma löner&fallskärmar,ska hädanefter ha trafikförsäkring eftersom ex vis folksam kan ta 20000 om året i premie och ersätter stulen stereo med max 5000 kr,börjar kännas rätt meningslöst med premierna,,sen undrar jag hur (åtminstonde vissa)bolag kan lägga en 750 96 i samma premieklass som en 323 79 |
|
323E21terror, Den dagen du råkar ut för en trafikolycka (någon stackare som kliver ut i vägen eller nåt..), skulle jag vilja höra dig säga samma sak igen: "men det är klart värt risken med tanke på hur sällan polisen stoppar en". Förresten, vad är det för trakter du kommer ifrån där alla gör som du? Vem är det som spelar banjo där, du eller... Betriebsanleitung, Du undrar varför en 750-96 och en 323-79 kan ha samma premieklass, svaret finner du bland intelligenta individer som "323E21terror". Mvh Anders S. |
|
|
"Vem är det som spelar banjo där, du eller..." LOL |
|
323E21terror |
Ha ha det går aldrig människor där jag kör och eftersom alla andra gör likadant som jag så blir det aldrig några problem, jag säger bara underbart roligt..smäller man är det bara att köpa en ny och köra likadant med den..det lönar sig i längden eftersom ingen av oss smällt än och kör man inga dyrgripar så är det fullständigt meningslöst att punga ut med dyra premier..näe tanka och kör så skall det vara, gratis är gott :-) farten är min drog |
Dennis Lundström |
323E21terror Intelligent det där med att vänta några veckor och sedan anmäla skadan.... En krockad bil får ju i regel plåtskador, och oskyddad stålplåt rostar. Redan efter ett par veckor.... Dessutom så räcker nog folks minne längre än så. "...det går aldrig människor där jag kör..." Trafiken är väl som börsen; man kan aldrig förutse vad som ska hända idag genom att gå efter vad som hände igår. Dvs, bara för att ingen kom i den där kurvan igår, så kan det väl göra det nu. Såvida du inte bara är en BMW-drömmande 16-åring som harvar runt med pappas Valmet på största åkern, det kan ju i så fall förklara varför det aldrig går människor där du kör. "...smäller man är det bara att köpa en ny och köra likadant med den..." Och inte lärde vi oss något av det... Vissa individer lever bara så smärtfritt. "No brain - no pain" / Dennis |
323E21terror |
haha du vet Dennis det finns något som heter varmgarage! farten är min drog |
Dennis Lundström |
Och du tror att plåten inte korroderar bara för att bilen står i varmgarage?... Om försäkringsbolagen fattar misstankar så kan du ge dig den på att de försöker sätta dit dig, och det med all rätt. |
323E21terror |
Ha varför skall man överhuvudtaget ta ut en sådan bil på försäkringen, det är ju bara att fixa och dona lite sedan ge sig ut igen och leka eller köpa en till :-) Inga problem med rostig plåt, bara att sandpappra bort rosten så ser den nysmälld ut om man nu känner för det..det finns många grejor att ta till.. men man bör akta sig för att fejka inbrott och stöld för tändningslåset är den enda grejen de verkligen granskar ordentligt så det gäller att kunna starta bilen ifall man varit på tändningslåset. Näe det bästa är att plocka isär bilen och sälja delarna sedan uppge den som stulen, då gör man sig en riktig hacka. farten är min drog |
Dr.BMW@solna |
Hahaha det verkar som 323terror är här för att provocera,å det lyckas han med. 336i-89,318i-88 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.