AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.335

Generator laddar ej och kupéfläkt beter sig underligt

Hello, till en början, nej jag hittade ingen tråd som behandlade min specifika fråga, nog tjatat om det. =)

Problemet jag har är att när jag var ute och hälsade på och varmkörde min vinterförvarade 328i cab -97 förra veckan så fungerade helt plötsligt inte kupé-fläkten, man hör svagt att fläkten rör på sig, men thats it, oavsett hur mycket jag ändrar alla reglage så är det bara det lilla svaga ljudet som uppstår i fläkten. (elektronisk acc-enhet)

Sammtidigt såg jag att generatorn inte laddade. Och värt att nämna är att ingenting strulade gången innan.. så min fråga är alltså:

Finns det någon som har erfarenhet av dessa bekymmer och kan det finnas något samband mellan dessa?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja du, när jag hör detta så är det första jag tänker på är möss !! Som gnagt på kablage. Men man bör nog kolla så att batteriet är OK anslutningar som ärgat på generatorn eller nått annat, även mäta upp spänningar, det ju hända en del, ärgade jordningspunkter mm.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Möss vill jag näst intill utesluta då det är väldigt friskt med musfällor(läs: råttgift) och vi har inte noterat nån mus-skit i garaget.

Batteriet är kontrollerat och i väldigt gott skick gjort belastningstest och laddat ur/laddat upp (batteriet är stämplat 05-2010)

Korrigerade jordanslutningar känns ju väldigt troligt. Vet du någon speciell punkt jag kan kolla på?

Tackar för svar! :)

Jahopp.. lagerras i generatorn som orsakade problemet med att den inte laddade.

Dock så hjälper det ju inte mot att fläkten beter sig konstigt. Efter lite tester så verkar fläkten gå som den ska upp till halv fart, sen händer det inte mer oavsett hur mycket man drar på...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.