AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
23.942

Schmiedmann-träffen 5:e maj 2012! BMW-träff i Kungsbacka

Sida 2 av 3
MP
87
MPower4life
528iA-F10
Z4 3,0i Roadster
Kalasträff i år igen !

Nån som kan lägga upp fler bilder, såg ju en hel drös med paparazzis.

Tyvärr blev inte körningen runt Lygnern lika organiserad men hoppas att den blir bättre nästa år :)

"When i get high, i get high on speed"
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
MPower4life:

Var det du som hade den ljusgröna cabben? Tänkte om du var en av dem som körde efter mig? :)

Självklart kan jag langa upp bilder, tar och lägger det i galleriet här om det går? :)

Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Såg nu att jag som icke powermedlem inte kan göra detta så jag hänvisar till ett annat forum om det är OK för moderatorerna?

Länk

Där är de bilderna jag knäppte :)

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Ja körningen runt Lygnern var ju katastrof. första gången jag och polaren skulle åka där. och alla bara försvann. så vi fick chansa oss fram.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Mina bilder från träffen.

Länk

SECOND PLACE FIRST LOSER
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
det blev inget bra.. hur lägger man in länk?

SECOND PLACE FIRST LOSER
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Trevligt med så mycket folk!
Jag tog också lite bilder- klipp & klistra.

Länk
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Tror det funkar fint om ni plockar bort "s" ur "http" .. jag testlänkar här bara för att se om min teori stämmer!

Länk

Länk

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
sådär ja.. tack för hjälpen.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Toxtreme

Ja, alltid lär man sig något nytt.
Trodde att det var Google som bråkade med länkningen....:)
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Varsågoda!

Var själv skeptisk till att det var så simpelt, men så var det det! Även jag lärde mig nåt nytt så :)

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Här kommer mina bilder från träffen.
Flera kommer allteftersom tiden räcker till.
Länk

När det gäller Lygnern-körningen, så hörde jag att det blev nån form av missförstånd. Ett gäng bilar hängde med fel "tåg".

Lite tradition, då det för ett par år sedan var ett gäng som hängde på en E90.
Den kvinnliga ägaren av nämda E90, blev efter ett tag riktigt nervös över alla BMW-bilar som foföljde henne. Lyckligtvis reddes missförståndet ut innan polisen blev inkopplat:-)
Var inte själv med på Lygnern-körningen iår. men notterade att det var många bilar som åkte iväg på denna.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

M.A.
Som alltid, bra info om bilarna med fina foton. Kanon.
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
M.A.

Det blev väl egentligen inget direkt missförstånd utan det var det att man helt enkelt tappade bort de bilarna som var på väg mot eran uppsamlingsplats vid Elgiganten? Att köra igenom Kungsbacka vid den tiden är inte det smartaste man kan göra då det är en del trafik och en massa korsningar så det är ju lätt hänt att en person ser fel och så får han med sig en hord av bilar.

Så vi som körde fel stannade till vid Toyota där jag frågade om det var samma tur som förra året vilket någon trodde så jag tog på mig att leda de "borttappade" bilar den vägen istället så det blev trevligt i vilket fall :)

MP
87
MPower4life
528iA-F10
Z4 3,0i Roadster
toxtreme:

Tror det var din compact jag åkte efter. Va lite orolig att din kompis skulle ramla ur bilen i sin jakt på bra bilder men jag hoppas att dem blev bra :)

Min bil e inte ljusgrön den e luxorbeige ;)

MP
87
MPower4life
528iA-F10
Z4 3,0i Roadster
Nästa års Lygnern runt körning kan det vara smartare att köra ut på motorvägen & mötas upp vid Shell Fjärås så slipper vi åka genom K-backa centrum & tappa bort varandra :)

Kul att se så många fina bilder från träffen !

Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Ja det var det då! Haha ja, lilla papparazzin! Blev dock en del bra bilder vad jag fått höra, inväntar bara att han ska skicka dem till mig så jag kan publicera de :)

Håller med dig helt angående att ta motorvägen istället, det är bra mycket smidigare! Egentligen borde man kanske till nästa år göra som så att man helt enkelt har en karta vid BMW CS monter/bord där man ser klart och tydligt var man tänkt lägga uppsamlingsplatsen för bästa möjliga uppsamling.

Vad tyckte du om svängen jag körde? Har för mig att du var med förra året också?

MP
87
MPower4life
528iA-F10
Z4 3,0i Roadster
Ser fram emot hans bilder toxtreme :)

Jodå, har varit med de senaste åren med min E60 M5 & cab:en. Tyckte vändan var slingrig & bra som vanligt samt att det inte behövde gå i 150-200 som det gjorde nåt år.

Bra idé med lite bättre info angående körningen från BMW CS hade varit bra, hörde ingenting om nån samlingsplats. Bara att vi skulle rulla kl 14.

Nästa gång ser vi till att bli grymt många som tar svängen runt Lygnern efter ännu en lyckad & solig Schmiedmann träff :)

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Hörde inte heller ett ljud om någon uppsamlingsplats.

SECOND PLACE FIRST LOSER
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Vi i CS hade inte räknat med det stora intresset för körningen. Men har ju kommit fram lite bra förslag för att rätta till misstagen tills nästa år.

Detta var 6. året, som Lygnern körningen gick av stapeln.
Hittade ett par bilder från första året, 2007:
Länk
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.