AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.306

Vilket motoralternativ till E90

Ska byta bil och det verkar bli en E90 bensin, vilket motoralternativ har minst problem, tittat på en 325i men det verkar vara lite bekymmer med den.

Kanon om man kunde få lite förslag!

mvh
Buspelle
335 är det självklara valet!
haft samma funderingar,blev skrämd när jag läste om massa problem med den serie...
är det så att 335 er undantag??
Ja den kanske är det, men den är för dyr för mig!
Tror att det blir en 320i, den bilen som jag tittat på är en 325 och den hade bytt div saker i motorn på garanti men man vet ju inte om det dyker upp fler saker som inte går på garanti!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
320 är ju en fyra och då skulle jag hellre välja en 320d. Satsa på en 330i om du vill ha bensin!
J-
534
J-A
325i T -08
Finns få 330i jämfört med 325i N53 fr o m 2008 därav mindre skriverier.

335i använder inte skiktad förbränning därav inga problem med ryckningar och trasiga NOX-givare.

hej
är 320d bra motorer(e90)problemfri ???
Tänkte diesel först men efter att jämfört skatt och att man någonstans mellan 15-20000 mil måste byta partikelfilter så blir det en ganska dyr historia!
Tror ni att 320 är ett bättre val änn 325 trots att vissa delar på 325an är bytt på garanti?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nej, 320 oavsett motor så är den inte ett bättre val än en 325. Jag har haft två 325 E9* och trots en del småfix måste jag säga att de är fantastiska bilar att köra. Det går inte jämföra 6:ans sköna gång med en 320. Sen så vet jag inte om barnsjukdomarna skulle vara specifierad för just 325'or? Jag tror de blev bättre i och med LCI.

Välj helst en 325 från 08, då tror jag de flesta barnsjukdomarna är åtgärdade på dem.
Lci?
Ja blir det en 325 så är det nog lika bra att ta en 08 med 3L
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Jag har bara haft min 325-09 i en månad, men än inga tendenser till ryckningar. Går så rart.

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Många trådar här på AP nu med 325i-rädsla. :) Det är en väldigt trevlig motor och är delarna utbytta så tror jag riskerna är mindre. Det är dyrt för BMW att byta delar på garanti i längden så de försöker trots allt åtgärda problemen med förändrade delar.

Jag upplever ryckningar någon enstaka gång, då och då. Absolut inget som stör på något sätt. Den rycker aldrig när kraften behövs utan de gånger det händer är med lite gaspådrag eller inget alls.
Vilka delar är det som det handlar om som ska vara utbytta?
ok men varför bmw i usa ger andra garantier på utbytta delar av trasiga spridare,högtryck pump,termostat osv men inte EU?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
320i är ett alldeles utmärkt motoralternativ med en diskret, smidig och snål fyra under huven. Jag hade personligen aldrig tvekat mot att välja en sexa istället oavsett, men att undvika 20i "bara för att" är fullständigt onödigt!

//Bjersér
Kan man säga att en 325/320 -09 är en lci modell eller räcker det att man ex vis har en -08 där motordelarna är utbytta på garanti?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Mina E9* var 06:or och jag aldrig haft problem med att de skulle rycka eller nåt. Problemen som jag fick (problem o problem) var att när det var minusgrader då blev det ispropp i gasspjällen, men släppte när bilen blev varm. En annan sak som bägge bilarna blev drabbade av var att ibland när det var många minusgrader ute då vägrade rattlåset släppa, men efter några försök då gick och det berodde på dåligt batteri.
Jag har en e90 325i -05 som aldrig haft ett enda problem!

Enda som är att handtaget bak kan vägra fjädra tillbaka när det är kallt...
Kanske dags att skriva då man inte har problem och är supernöjd också!
När man läser här på forumet handlar det ju mest om problem man vill ha hjälp med och man får lätt uppfattningen att alla Bmw bilar bara går sönder, liksom på alla forum oavsett bilmärke...

Lycka till!
Så sant!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har haft en 325 -08 facelift med nya motorn där vissa ibland försöker det få till att alla är trasiga - men jag hade inga problem alls. Dock var den begagnad så jag vet inte vad som bytts tidigare.

-------
//Lövet
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi hade en 325i -08 (3,0) tidigare som bränslepumpen la av på vid 800 mil. Den byttes givetvis på garantin utan protester. BMW stod även för hyrbil eftersom vi var på väg till Åre när det hände.

Några månader senare bytte vi till den vi har idag, 325iT -09. Den har efter snart 3 år och 3300 mil fungerat helt felfritt.

Mycket bra motor i en mycket bra bil i övrigt.

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.