AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.252

Tysklan import?

Hje,

Jag ska köpa en 3, serie. Vet inte riktigt vilken än. Är fortfarande billigare att köpa från Tyskland? Nån som har nån koll och någon de kan rekommendera?
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Hej,

Börja med att kolla Importguiden till höger, om du inte redan gjort det ;)

//D
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
eller ska vi säga vänster........ sorry
finns ej generellt svar på detta, beror ju på vilken modell, årgång osv. Vad letar du efter? Generellt tror jag det krävs nyare års modell o stor motor för att löna sig.

/Anders
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
För att löna sig i plånboken så krävs nog hyggligt ny årsmodell eller större motor, men för samma peng som en bil i Sverige, så får du en fräschare och bättre utrustade bil i Tyskland. Framförallt så har du ju ett jäkla större utbud om inte annat.

De flesta svenska bilar är duktigt underutrustade jämfört med tyska dito.
Måste man betala moms på bilen när den ska in i landet eller hur funkar det? Ska man gå genom svensk förmedling eller vända sig direkt till Tyskland?

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om bilen är över 6 mån gammal och har gått mer än 600 mil, betalas ingen moms. Det är ju inom EU.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Såvida man inte köper utan 19% moms i tyskland för att betala 25% moms i sverige istället :)
Tack för all svar så länge, de är verkligen till hjälp!
Är det något speciellt man ska lägga lite mer fokus på när man är där. Vad jag menar är ska ställa några speciella frågor om kvaliten, historiken, vissa delar etc.
Med den erfarenheten du verkar ha gällande bil köp är mitt tips köp i Sverige.
Inget illa menat.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Köper du till exempel en Premium Selection från en auk. BMW handlare behöver du inte oroa dig, du får dessutom med 1 års EuroPlus garanti.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

garfunkah: som privatperson så kan du inte välja var du ska betala momsen utan det är alltid i Tyskland.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.