AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.972

BMW 120iA 2008 - motorlampan lyser felminne p122F p114D ?

mh
2
mhp
120iA - 08
Tja

Har en 120, häromdan gick bilen dåligt och misstände på 4ans cylinder.. Böt då tändspolen, provkörde ok, radera felminnet.. 1v efter lös den igen men bilen går bra.. felminnet var först p114D - hittar ingenstans vad det är för ngt, raderat. kört bilen ca 2mil så lös lampan igen.. nu felminne p122f... hittar ingenstans vad detta är, min felkodsavläsningsmaskin klarar inte av dessa koder.. (ej original obd koder dessa)
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Kolla med en BMW-verkstad. Kan vara så att bilens mjukvara behöver en uppdatering om det ännu inte är gjort?
Givarfel av något slag är mitt tips.Finns dokumenterat i tidigare trådar om 120 motorn här på forumet.Själv har jag bytt kamaxelgivare, luftmassegivare,tändspolar...en massa elstrul med 120i motorn.Som tur är har verkstaden varit bra och tagit kostnaden hittills..men inte är det förtroendeingivande..
mh
2
mhp
120iA - 08
Jo, jag får nog vända mig till bmw. Själv jobbar jag som mekaniker hos konkurrenterna, så man vill hellst fixa felet själv, men när det gäller mjukvara och felkoder som man inte har ngn definition till blir det lite svårt..
Ba
1
Bane
120i -07
Har precis haft min inlämnad för detta. NOX-sensorn byttes. Skulle ha kostat 6000:- med försäkringen gällde så det landade på "bara" 3000:- i självrisk. Nu verkar allt fungera i alla fall. Jobbigt med lampor som lyser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.