AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.517

Sportavgassystem till 335i N55. Eisenmann vs. BMW Performance?

So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Hej! Jag funderar på att pigga upp mig (och bilen) framåt våren med ett sportavgassystem. Det är bara slutdämparen jag tänkte byta ut, så jag är inte ute efter någon effektökning egentligen.

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet och kan jämföra ett Eisenmann 2x90mm med BMW Performance på en N55:a?

/Thomas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon poäng att bara byta slutdämparen? Vill man få ut något så tycker jag att det känns som man behöver ett catback-system minst.
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Tack för din synpunkt. Om jag var ute efter effektökning så skulle jag helt hålla med dig, men nu är jag egentligen mest ute efter att få den att låta lite grymmare. Borde jag trots det satsa på ett catback-system?

/Thomas
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Eisenmann slutburk på e 36/46 - 325 låter väldigt bra enligt mig.. lite vassare och råare ljud.
Finns på Länk

Så att byta slutdämpare ger helt klart annat ljud, sedan är det upp till var och en om det är värt pengarna, enlig mig är det iaf:)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Eisenmann Race slutburkar till 335i N54 låter rejält jämfört med original, det förstärker ljudkaraktären enormt och kanske mer än vad man anar..

Men det brölar för mycket för andra så det är balans det där, du kan uppleva eller kommer förmodligen uppleva irritation av bröl vid motorvägskörning eller på lägre motorvarvstal om du inte moddar annat i systemet med..

Jag säger kör, har dock inte hört BMW Performance IRL men på klipp så låter det även härligt och förstärker N54/N55 ljudet!
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Behöver ju inte köpa race? finns det inte vanliga?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.