|
|
|
|---|---|
| Vill koppla in min iPhone i e39 med Buisness cd. Vad finns det för smarta lösningar om man inte vill att det ska synas? Gärna bluetooth eller liknande. Främsta anledningen är att kunna använda sporify. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
AUX men då måste du ha kabel vilket du kanske inte är intresserad av? |
| Jag är intresserad av aux kabel, men var kopplar man in den ? | |
| Aux kan va intressant, men måste man inte öppna hu och löda fast kablar för det? | |
|
FM-sändare då? Mvh Martin |
|
Ja det måste man om man vill ha cd-kvalite på ljudet. Annars finns det fm modulatorer som går att koppla in men då blir ljudkvaliten lite sämre. delorian: AUX kan man få om man följer en annan tråd: Länk Då måste man öppna upp cd-enheten och löda dit tre kablar men det är ganska enkelt. Kan hjälpa dig med detaljer om du är intresserad. |
|
I helgen installerade jag en bluetooth enhet for att kunna lyssna på musik från min android. Jag valde Parrot MKi9000 som stödjer både handsfree telefon och A2DP (strömmande musik). Den har även sladd för iPhone, USB och audio. Som standard har den en liten fjärrkontroll men om du har en sportratt med knappar kan du integrera den genom att köpa till en Parrot UNIKA-box. Då blir det en helt osynlig lösning. Men smakar det så kostar det; slutnotan blev cirka 2400 kr + några timmars jobb. Länk: Länk |
|
|
Jag har låtit installera en Dice MediaBridge och är supernöjd. Det finns även en specifik Iphone docka att köpa till (monteras istället för askkoppen), så det ser original ut, eller så kan du köra bluetooth utan något synligt alls (det gör jag - jättebra ljud). Jag har även usb diskret monterat (dold i jalusi-facket i mittkonsollen) och där kan man koppla på en sladd till Iphone, som dessutom laddar telefonen - kanonbra. Kolla länkar mm. i min blogg här: Länk Det är nog inte den billigaste lösningen, men bra och lyfter verkligen körglädjen för mig, när bilen är lite modernare. Bra hansfree och Spotify via bluetooth is the shit :) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Fm-sändare är inte intressant. Testat det förr i andra bilar och som sagt så blir ljudkvaliten kass. Men en sån Parrot eller Dice låter ju helt klart intressant. |
|
edge jag menade en FM-modulator som kopplas in på antenningången och ger bättre ljudkvalite än en FM-sändare. Men fortfarande sämre än cd-kvalite och vill du inte öppna upp cd-enheten och löda så har du två fina lösningar med Dice och Parrot. Satsa på en lösning med rätt ljudkvalite annars har du ett halvdant produkt tycker jag. |
Även denna låter bra till ett bättre pris än Dice och Parrot men frågan är hur den fungerar. Vågar inte uttala mig eftersom jag inte själv har provat: Länk |
|
Space_Ace Vart hittar man dockan man sätter i askkoppen ? |
|
|
captainoats: Du kan köpa den från Bavariansoundwerks.com Länk Det finns en "drop down" list där du kan välja "Ashtray Ipod/Iphone mount". Här finns en film som visar hur den installeras och hur det ser ut: Länk . På Bavsounds youtube kanal finns massa filmer med alla tänkbara installationer. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.