|
|
|
|---|---|
|
Premiärinlägget, efter att ha läst här i flera år.. En av mina pärlor, en mint e34 520-96 har börjat bete sig lite. Instrumenthuset som helhet fungerar fint, men hastighetsmätaren har fått virus. Vid jämn fart och mycket långsamma fartökningar fungerar den perfekt men vid acceleration fladdrar mätaren något fruktansvärt mellan 0 och 150km/h.. Så fort man får jämn fart stabiliserar den sig och fungerar. Vet någon vad felet kan vara? | |
| Ingen som har någon fundering om var jag ska leta? Jag är rätt kass på att meka, men som jag ser det kan felet ha att göra med antingen givaren eller instrumentet i sig. Givaren vore märkligt dock eftersom mätaren fungerar som den ska vid långsamma fartökningar och i jämn fart. Jag har även fått tips om att det ska finnas en kontakt i motorutrymmet som kan ha oxid eller fukt i sig och det kan skapa problemet. Vet någon vad det är för kontakt som avses? | |
|
Den går väl på en av absgivarna? Om det är en abs givaren så borde en abslampa lysa. Jag hade börjat med att ta ut instrumenthuset sitter med 2 skruv i överkant, sedant lossa och sätta dit alla kontakter igen, eventuellt rengöra med oxide clean och spraya på contact protect. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, E34:an använder sig av en hall-sensor i diffen. Gissningsvis är det den som spökar eller så är det någon kondensator i instrumenthuset som börjat ge sig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.