|
|
|
|---|---|
|
Hej,ny här på forumet och nyköpt bil. Efter att kört mercedes olika modeller i många år med nån bmw imellan då och då så tröttnade jag på mercedes krångel samt rost och köpte mig en e90 325ix sedan. måste säga att jag blev verkligen imponerad av bilens gedigna bygg kvalite! extremt nöjd förutom ett framhjulslager som nu måste bytas på bilhandlarens garanti,(14,000mil). bilen är svensksåld med en brukare.en farbror på 65 år som köpte den ny. artic silver är färgen med svart sportskinn,automat och flera utr pkt. har lite frågor ang m front till den.vart köper man till vettigt pris?ny/beg? är också på jakt efter 1 uppsättning sommar hjul.tycker själv att nyare m3 hjulen är fina.vilken storlek ska man ha 18 eller 19 tum?samt vilken däckstorlek? vill gärna ha lite tips samt råd ang m stötfångare samt hjul. mvh tomas/finntrade | |
| Att enbart montera M-stötfångare framtill på bilen ser löjligt ut. Ska du bestämt ha M-sportstötfångare måste du, enligt min mening, montera det både fram och bak samt även byta sidotrösklarna. | |
| Passar M-paket på x-drive? | |
|
Ja, m-paket (alltså utseendemässigt) passar xDrive. Det är ju bara plast :) En xi med m-paket är identisk med en bil utan xDrive, dock utan sänkningen (vilken jag bara tycker är en fördel att slippa). |
|
|
Ok.du har rätt.måste vara hela paketet.vet nu inte om jag låter det vara original.verkar va svårt att få tag på och dyrt! sänka den hade jag inte tänkt.men är väldigt sugen på m3 fälgar till den.tycker det passar bra på den karossen.nån som har tips på vettig storlek?18 eller 19 tum? däckstorlek mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.