|
|
|
|---|---|
|
med min 740 kan jag bara säga att riktiga bilar ska väga två ton ;) -det är fan som att åka tåg :) | |
| Jag hade en Renault 5 GTE en gång i tiden. Den var också fin på oplogade vintervägar, men då för att den var rena motsatsen - som att åka svävare :) | |
|
:) |
|
| Har under alla år jag kört BMW alltid kört med dubbdäck,denna vintern kör jag med min 740 och odubbad,och den känns om inte tryggare så iaf lika trygg som e36 med dubbat på skånska isvägar.Varför kom jag inte på att skaffa e38 tidigare? | |
|
En lätt bil flyter ovan på allt,jo jag har haft en Renault 5 GTE som var totalt livsfarligt i dessa sammanhang. Kommer ihåg ett tillfälle då ca 2dm snö kommit över natten ( jobbade natt-skift) och skulle hem på morgonen de 4milen jag hade att köra. Resan tog 55min pga snön samt att den tidiga morgonen ( 04:00 ) så var den enda spårningen utförd av en lastbil !! Hoppade hit och dit mellan spåren samtidigt som jag flöt ovanpå snön i mittsträngen. Nä efter detta blev det en Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v på 2 ton. Älskade denna bil verkligen trots sin törst efter bensinen. Inget blåsväder eller snö-oväder stoppade denna stridsvagn utan den plöjde nöjt fram utan gnäll eller bök. Nä en riktig bil väger inte under 1700kg ;) |
|
|
Märkligt många här som har haft en R5 GTE :-) Jag hade oxå en sån en gång för en herrans massa år sedan. Kul bil på alla sätt och vis men någon vinterbil var det nu inte, i synnerhet som jag inte hade bemödat mig om att skaffa vinterdäck till den. Det var när man var ung och dum. Eller mest under-rik... Nu med den stora pulkan och friktikonsdäck åker man finfint. Tyngden gör en hel del kan man säga. Värsta vinterbilen jag haft att göra med var dock en Volvo 360 GLT.... Niklas Fransosen |
|
|
Volvo 3XX GL var den vi fick på halkkörningen (1993?). Bra skrämselläxa, för ALLA hamnade med rumpan före i den såphala kurvan. Som "tur" var hade mina förädrar en härlig MB E280, rak sexa automat, TUNG, bakhjulsdriven - men förutsägbar och stabil genom kurvorna. Stabil i allt! Särskilt bensinkontot. Grät när den gick till slakt. MEN, 7-serien är ju en konsekvent plog - plog dit man styr den. Synd att det inte kom mera snö här i Götet, så hade jag kunnat spåra med min A8 4,2 Quattro ;) |
|
|
Även jag åkte Volvo 360 på halkkörningen, och alla snurra mkt riktigt runt :) Men tacka vet jag den Citroen BX jag hade för ett antal år, det var bara att höja fjädringen och tuta och köra :) Mvh Martin |
|
| jag har också haft en MB 280 SE och kan verkligen intyga om det stabila bränslekontot, inte ens under mordhot skulle den ha gått under 1,4 | |
| Olastad MB190E är också en mysig vinterbil för den spänningssökande bilisten :-) | |
|
hehehe, mb190 är ungefär som om den har skridskor i baken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.