|
|
|
|---|---|
|
Hejsan... Är på febril jakt efter att bli BMW ägare... Men det är lättare sagt än gjort. Är ute efter en så nära fullutrustad e61 DA 08- max10k mil och M paket. Hittade nyligen denna annonsen: Länk Men antar att man ska avstå ifrån den när det är oregistrerat mobilnr, ej svensk registrerad bil och inget namn på annonsören?? Någon som vet vad för land bilen kommer ifrån?? \\David | |
| Ser ut som Belgien. | |
| Sök vidare, så slipper du problem :) | |
| Jag tycker det ser ut som tyska exportskyltar. | |
| Nej, tyska export-skyltar har fler siffror och bokstäver. Ser mer ut som belgiska export-skyltar. | |
|
googlade på tysk exportskylt och fick upp en bild på denna: Länk ser otroligt lik ut iaf :) |
|
|
Ja och det ser inte som bilen det länkas till. Jag har själv importerat bil från Tyskland och aldrig fått exportskyltar som ser ut som den i annonsen. Det måste vara från Belgien eftersom där har de stora glapp mellan bokstäver och siffror i sina skyltar. |
|
|
Är det inte photoshopat bort bokstäver & siffror för att inte kunna spåra? |
|
| Jag tror inte att det är photoshop, jag har sett de där förr också. Men ser mest ut som om de kom från Belgien, men kan vara en variant av specialare från Tyskland. | |
| Precis under 10000 mil. Varningsklocka bör ringa... klart den har gått längre, frågan är bara hur mycket längre? Någon tar in den här för att tjäna en rejäl slant - på köparens bekostnad... | |
| Kan även var import från Österrike. | |
| Det är väl bara att kolla upp bilen på BMW, så får du ditt svar | |
|
Den är från Tyskland, det syns tydligt. I mindre orter är det inte så många tecken. Den kommer från Märkischer Kreis i Nordrhein-Westfalen om det nu inte är bortplockat något eller några tecken och då kan den haft MKK eller haft ytterligare en siffra. Belgien har helt andra export/tillfälliga skyltar, rekommenderar denna sida om man är intresserad Länk Priset är för lågt för att den ska en vara en korrekt bil, det är bara att jämföra vad en motsvarande kostar i Tyskland. Men har man tiden kan det ju vara roligt att få det på papper och om det nu är som alla tror kunna varna. Mvh Stephan |
|
|
Ja kolla upp bilen hos en BMW handlare. Dom får upp allt på den även från Tyskland. Alltid kul och komma med sådant och förklara för säljaren. Gjorde jag på en 530d jag var spekulant på för ca 1 år sedan. Diffade 12.000 mil på den bilen. Hade rullat 24.000 istället för 12.000. Finns inget värre än sådant fusk. Men som sagt kolla upp den. är det ju värt. Stämmer allt med den så är det ju helt klart ett klipp. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Ja man blir så trött på dessa "bilhandlare". Bilen i sig är säkert jättefin, men så fort de börjat pilla på den tappar den ju mängder av spekulanter. Avtagbar dragkrock. Hmphf. | |
| Garanterat tysk plåt på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.