|
|
|
|---|---|
| I morse när jag skulle starta loket ryckte det till i ratten när jag skulle vrida den och där satt jag utan servo! Det var även några fler lampor som lyste, tror att det var ABS och laddningslampan. Kan det vara någon säkring eller vad? | |
|
Låter som det har med drivremmarna att göra. Både broms och styrning går på samma servopump tror jag. Generatorn drivs också av en rem. När generatorn står stilla lyser laddningslampan. Jag vet inte hur remmarna sitter på din motor, men det kan vara en idé att börja kolla på dem. //Glidarn |
|
|
troligtvis har servoremen dragit och att generator lampan lyser kan betyda att den har dragit med sig den remen också. Den driver även vattenpumpen så kolla det snarast.. |
|
|
hoppas du kollat det redan! det sitter bara en rem på 740 den tar allt även v.pumpen så de olämpligt att köra alls!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Hola! Japp, naturligvis var det generatorremmen som var pajj. Bytte även AC-remmen när jag ändå var igång! Nu till en annan fråga: Servon ylar & gnäller lite när bilen är kall, vad beror det på? |
|
|
skulle kunna vara lite luft i systemet! har du provat att göra fulla rattutslag åt båda hållen? om inte så gör det kan ju hjälpa H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
Perre |
Ett förslag kan vara att byta oljan i servon! Kan även vara att du måste spänna remmen hårdare. Mvh Perre |
|
Brukar se till att få remspännarna bytta samtidigt som remmarna byts. Kanske kan vara något. Asken |
|
|
^pasi^: Ska testa... Perre: Ska testa det också, omvänd ordning möjligtvis? Asken: Hmm... ska fundera på om jag verkligen ska byta remspännarna, det var ju så j**vla bökigt/trångt/svårt att lägga på remmen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.