AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.710

Bmw e36 m52b20 - Skrapande ljud vad kan det vara? MED FILM

Vad är detta för skrapande ljud som kommer?? Byt vatten pump och remmar för 100 mil sedan. Bilen har rullat precis 20k mil.

En film som jag har filmat:

Länk
Det kan var A/C pumpens lager till magnetkopplingen. Koppla bort remmen till A/C'n och testa om det blir tyst.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Om du menar det där dova skrapande ljudet så skulle det nog kunna vara någon av styr-/spännrullarna som för oväsen
Tycker det låter som vanos. Alternativt kanske ny kedje sträckare skulle vara på tiden.
Bilen går som den ska för övrigt eller?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Är det ljudet ovanför vatten pumpen du tänker på eller ovanför oljefiltret?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Tycker bilen går hur bra som helst. Det är en automat med.Vilka tecken kan det va om det skulle vara vanos? nåt annat typ?

Tror ni detta är dyrt att årtgärda? Då man precis har inköpt sommar fälgar för 12....
Personligen tror jag inte det är någon fara. Hade åkt till en Bmw verkstad och bett en Nisse där komma ut och lyssna på den.

Jag tycker det påminner om min gamla E36:a när de på Bmw trodde det var Vanos. Något som de skulle byta där inne som antagligen var slitet om jag minns rätt. Det skulle kosta 8000:- alla fall med arbete. Vi diskutterade lite och jag ansåg inte det vara lönt på den då alla fall och killen från Bmw sa att det var inga problem för motorn oavsett. Jag körde den ytterligare 5000 mil i min ägo och idag går den som drifting bil.

Nu har jag alltid varit noga med mina oljebyten osv på mina Bmw.

Kedje sträckare om det nu skulle vara det, så gick kalaset på 1500:- totalt med jobb.

Är det som Flasch eller hexagon skrev, så vet jag inte vad det skulle kosta. Jag hade alla fall åkt till en verkstad och bett dem lyssna och känna om det vibrerar någonstans och kanske du får ett konkret svar på vad det är.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
okej. Köpte bilen i somras för 25. Och har tänkt mig ha den 5+ år. Då är det kanske lönt för mig. En kille ska byta tändningslåset imorn då den har börjat strula. och han är grymt bra på just bmw. han skulle ta en titt sa han.
Hör av mig imorgon!

Tack för svaret!
Visa användare
43
poltava
325 -94 Turbo
320 -02 touring
320 -86 isbil
Ja satsar mina pengar på generator!
hade så på min förra funka bra och laddade som den skulle men generator lät så där fast lite mer..
Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
Har man inte tummen i handen hade jag nog tagit bort remmen och snurrat alla hjul/löprullar! låter som en löprulle går torr! men kan lika gärna vara lagger i gen som är dåliga! tror ej att det har nått med kedjan att göra.
Hur gick det? Fann ni felet?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Får nog veta lite mer exakt nu i helgen. Tror inte han hann och kolla upp det. Han trodde att nån remm som går torr.
Men får be honom och ta en till titt när bilen är varm.
Det var troligen en löprulle som går lite tort, sa han :) men ljudet försvann helt. som sagt tror också att det är en rulle :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.